Actualitate

Tentative de fraudă în numele BNR. Cum acționează infractorii cibernetici

“Mare atenție! Banca Națională a României nu solicită niciodată informații personale prin telefon, e-mail sau mesaje.” Este ceea ce subliniază reprezentanții BNR în contextul în care, în ultima perioadă, au fost înregistrate numeroase tentative de fraudă în care este folosită identitatea BNR. În unele cazuri, atacatorii au solicitat instalarea de aplicații, deschiderea de linkuri. În alte cazuri, astfel de încercări de manipulare pot include apeluri video în care pot apărea așa ziși reprezentanți ai BNR. De fapt, sunt încercări ale infractorilor cibernetici de a ajunge la conturile victimelor.

“În ultima perioadă, a fost semnalată intensificarea tentativelor de fraudă de tip spoofing, –  apeluri telefonice, mesaje și site-uri caredisimulează o comunicare oficială a unei instituții bancare sau a unei autorități a statului (ANAF, Poliția Română etc) – în care identitatea vizuală a Băncii Naționale a României (BNR) a fost  utilizată, vizând obținerea de date personale sau efectuarea unor acțiuni care pot duce la tranzacții financiare bazate pe informații false (de tip ponturi sau recomandări de investiții). Alți atacatori au solicitat instalarea de aplicații, deschiderea de linkuri sau autorizarea unor acțiuni pe telefon prin amprentă. Aceste încercări vizează furtul de identitate, instalarea de programe malware sau efectuarea de tranzacții financiare în numele dumneavoastră”, transmite, într-un comunicat de presă, Banca Națională a României.

BNR atrage atenția că nu solicită niciodată prin e-mail, telefon, mesaje-text sau mesaje instant, date cu caracter personal.

“Comunicările oficiale ale Băncii Naționale a României în mediul online se realizează exclusiv prin website-urile bnr.ro, bnro.ro și conturile instituției pe rețelele sociale LinkedIn, X, Instagram și YouTube.

Reiterăm faptul că BNR nu solicită niciodată, prin e-mail, telefon, mesaje-text sau mesaje instant, date cu caracter personal sau alte informații confidențiale despre credite, carduri sau conturi bancare, nici efectuarea unor transferuri de bani. De asemenea, reprezentanții BNR nu cer informații cu privire la veniturile personale, credite solicitate/ aprobate/ acordate de BNR sau de alți creditori profesioniști sau alte aspecte de natură financiară. Dacă se prezintă oportunități de investiții sau de obținere a unor câștiguri rapide, facile şi consistente, cel mai probabil este un atac de tip spoofing.”

În cazul în care ați fost contactați sau ați interacționat cu astfel de materiale sau site-uri false, NU furnizați date personale și raportați imediat aceste situații autorităților competente.

Mai multe informații privind tentativele de fraudă în numele BNR puteți găsi aici, iar ghiduri despre cum vă puteți proteja în mediul online sunt disponibile pe website-ul Directoratului Național de Securitate Cibernetică (https://dnsc.ro/doc/ghid).

 

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian