Epopeea ultimului lot din autostrada A7 pentru care nu există încă încheiat un contract e pe cale să ia sfârșit. Cel puțin acestea sunt speranțele reprezentanților Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Zilele trecute, CNAIR a desemnat un nou constructor, după valul de contestații ce a blocat proiectul aproape un an. Această desemnare poate fi contestată, așa cum s-a întâmplat de fiecare dată. Totuși, eventualitatea unei contestații nu le dă emoții reprezentanților CNAIR, care spun că, dacă va fi așa, lucrurile vor fi tranșate mult mai repede ca până acum.
Într-o intervenție în direct la Focus TV, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat că toate deciziile de până acum date de instanțe în cazul contestațiilor precedente vor ușura munca magistraților în cazul unei noi contestații.
”Trebuie să așteptăm aceste 10 zile în care pot fi depuse din nou contestații, numai că de data aceasta, chiar dacă vor fi depuse contestații, lucrurile vor merge mult mai cursiv, deoarece deciziile instanțelor de până acum au putere de lucru. Estimăm că nu va mai dura atât de mult până să dăm constructorul definitiv”, a spus Alin Șerbănescu.
Pe de altă parte, în ciuda întârzierilor înregistrate pe lotul 3 Pietroasele – Buzău, singurul care nu are contract încheiat, Șerbănescu se arată optimist și spune că nu există riscul ca banii europeni să fie pierduți.
”Dacă e să ne uităm de la Buzău spre Pașcani, sunt zone întregi cu asfalt. Acolo o firmă românească a câștigat contractele, 10 contracte efectiv, și merge în forță. Aici, în partea dintre Ploiești și Buzău, a rămas acest lot care nu are deocamdată constructor, dar sperăm că îl vom avea semnat în scurt timp. Deși perioada pentru construcție e scurtă, 20 de luni, pot să apară și lucruri neprevăzute și să nu uităm că până în 2026 trebuie să finalizăm și să dăm în circulație aceste tronsoane de autostradă, deoarece sunt finanțate prin PNRR. E o cursă contracronometru, dar nu am intrat încă în ceasul al 12-lea”, a precizat Alin Șerbănescu.
Autostrada A7 este împărțită, de la Ploiești la Pașcani, în 13 loturi. Pe 10 dintre ele, de la Buzău spre Moldova, e un singur constructor, iar lucrările sunt avansate. Ceva probleme sunt pe primele loturi adjudecate și intrate în construcție, de la Ploiești la Buzău, unde problemele apărute pe teren ar urma să fie remediate în timp scurt.
”Pe loturile 1 și 2, deși studiile de fezabilitate părea că sunt bine făcute și că gropile de împrumut sunt în ordine, când au intrat constructorii să preleveze pământ din gropile de împrumut s-a descoperit că sunt pline de apă. E foarte greu, chiar imposibil să lucrezi cu acel material și a trebuit să găsim soluții pentru identificarea unor noi gropi de împrumut. Suntem pe ultima sută de metri înainte să elaborăm o nouă Hotărâre de Guvern astfel încât să li se dea constructorilor aceste gropi de împrumut, dar suntem în grafic, nu e nimic îngrijorător deocamdată. E adevărat că pe lotul 1 suntem atenți la constructorul italian, care a mai lucrat în România și nu a dat un randament foarte bun”, a mai spus, la Focus TV, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Adaugă comentarii