Achiziția de cântare pentru verificarea transportatorilor tentați să supraîncarce mașinile cu lemne, pietriș sau alte materiale se dovedește a nu avea rezultatele scontate. Imediat ce un camion este tras pe dreapta pentru verificarea încărcăturii, transportatorii își anunță colegii despre prezența echipelor de control pe teren. Așa că șoferii trag pe dreapta, ore întregi, până când membrii echipelor de control părăsesc zona.
S-a întâmplat așa chiar și zilele trecute, când membrii Biroului Transporturi din Consiliul Județean au fost chemați să facă verificări pe drumurile pe care circulă camioanele încărcate cu materiale pentru viitoarea autostradă A7. Primul șofer oprit a refuzat să urce mașina pe cântar. În plus, și-a anunțat și colegii, astfel că niciun camion nu a mai trecut prin zonă.
“Am fost în control zilele trecute, pentru că avem niște reclamații în zona construcției de autostrăzi, în zona Ulmeni. Avem în continuare surpriza că oprim primul camion și după aceea nu mai circulă nimeni. Șoferul camionului care a fost oprit nu a binevoit să urce pe cântar. S-a aplicat amendă pentru șofer și către firma respectivă, plus ridicarea certificatului de înmatriculare. Amenda pentru șofer este 10.000 RON. El este oprit, dar nu este obligat prin lege să urce pe cântar, i se aplică doar amendă. Legislația trebuie schimbată. Noi ne-am spus punctul de vedere către legiuitor și așteptăm să se modifice și legea”, a declarat, la Focus Tv, vicepreședintele CJ Buzău Adrian Petre.
Pentru că legea este destul de permisivă, iar scoaterea cântarului pe drumurile județene nu-i sperie pe transportatori, autoritățile județene se gândesc la o altă măsură pentru a proteja drumurile abia reabilitate. Noua soluție vizată este achiziționarea de cântare montate direct în asfalt, pe care șoferii să nu le mai poată ocoli.
“ Avem în vedere, am fost deja la o întâlnire la Bratislava și la Viena, să achiziționăm niște cântare care sunt implementate în asfalt. E vorba de un sistem electronic care anunță că transportatorul circulă cu greutate care nu este admisă de legislație, șoferul nu trebuie să oprească, este înregistrat din mers. Oricum, trebuie să încetinească pentru că sunt niște senzori și nu are cum să meargă cu viteză. Am văzut asta la Bratislava, dacă alții au putut să facă, cred că putem și noi. Prin toate proiectele europene și guvernamentale pe care le vom depune pentru reabilitare de drumuri vom achiziționa și astfel de cântare pentru că scopul nostru este să protejăm drumurile județene, dacă tot le asfaltăm trebuie să le protejăm de transportatorii care nu respectă legislația în vigoare.”
Poate montați și pe Drumul Vinului că e jale cu circulația autoturismelor de mare tonaj.Deja sunt case cărora le.au crăpat pereții.
Intra dinspre Vernești , “pe sub deal”, până la ieșirea de la PECO Ulmeni. Sau intră în Lipia din DN 577 spre Merei și la primăria Merei fac dreapta spre Vernești.
Cu viteza e la fel.
La capul gol!