Actualitate

Au venit facturile pentru energie electrică! Nou val de reclamații la Protecția Consumatorului

După mai bine de o lună de pauză, principalul furnizor de energie electrică din Buzău a început să emită facturile. Și odată ce plicurile au ajuns în cutiile poștale ale buzoienilor, au apărut și reclamațiile la OPC.

Zeci de buzoieni au cerut ajutorul comisarilor de la Protecția Consumatorilor, debusolați de faptul că au primit câte 3 facturi într-un singur plic. Oamenii nu știu ce factură să achite și nici dacă sumele de plată au fost calculate corect, așa că au început să se adreseze OPC-ului.

“Cum cei de la Electrica nu au emis facturi pe luna ianuarie, abia acum au început să apară reclamații și sesizări. Au fost în jur de 20 de reclamații pe energie electrică în ultima perioadă și 10 pe gaze naturale. În prima perioadă au fost reclamații pe faptul că nu a fost aplicată plafonarea. În ultimele zile, după ce s-au trezit cu 3 facturi într-un plic, consumatorii au început să se adreseze OPC. Colegii mei merg mâine pentru a verifica acest aspect. Cert este că trebuie achitată factura cu cea mai recentă dată. În ianuarie, la Electrica a fost blocat sistemul de facturare și din cauza asta s-a ajuns la această situație. Dar, am văzut deschidere din partea conducerii Electrica și toate situațiile reclamate au fost rezolvate până acum”, a declarat, la Focus Tv, comisarul șef al OPC Buzău, Nicușor Dinulescu.

Pe de altă parte, consumatorii care nu au posibilitatea de a achita la timp factura, trebuie să știe că au posibilitatea de a cere eșalonarea plății.

“Se aplică legea. Până în luna aprilie nu se va trece la debranșări. Se poate negocia cu furnizorul de utilități, se poate reeșalona o factură. Se contactează distribuitorul și se stabilește.”

Imediat după explozia prețurilor la energie electrică și gaze, zeci de buzoieni au făcut reclamații la OPC.

“La începutul anului au fost 60 de reclamații, din care 31 pe gaze și 29 pe energie electrică. Unii buzoieni reclamă că nu este aplicată compensarea și plafonarea, alții sumele prea mari de plată. În prezent, 80% sunt rezolvate. Facturile au fost între 300 și 1.000 lei, iar diferențele ulterioare nu au fost semnificative, nu au fost scăzute sume foarte mari, între 3 și 10 lei.”

În luna decembrie, anul trecut, Electrica Buzău a fost amendată cu 20 000 lei, după ce facturile au fost emise fără aplicarea compensării sau plafonării.