Actualitate

Avalanșă de reclamații la OPC. Ce probleme au fost găsite în magazine

Aproape că nu este zi fără reclamații din partea consumatorilor care sesizează grave probleme în magazinele din tot județul. Doar în ultima săptămână, la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului au fost primite 29 de reclamații care vizau, în general, magazinele de pe Valea Calvinului. Din păcate, majoritatea erau fondate, iar în final, inspectorii au aplicat amenzi în valoarea de 66.000 de lei.

Controalele desfășurate în perioada 14-21 februarie au vizat 17 agenți economici care activează în domeniile: furnizare de utilități, comercializare de produse alimentare și nealimentare, prestatori de servicii alimentare și nealimentare.

În urma verificărilor, inspectorii au descoperit un șir lung de nereguli. O situație care este tot mai des întâlnită este cea a mărfurilor neconforme din magazinele chinezești. Așa s-a întâmplat și în această perioadă, când inspectorii OPC au aplicat o amendă la un astfel de magazin din municipiul Buzău de unde au și oprit, temporar, de la vânzare produse nealimentare, în valoare de 34098 lei.

De asemenea, în urma reclamațiilor primite, comisarii au desfășurat controale operative în mai multe magazine din mediul rural, în special pe Valea Calvinului. Aici au fost descoperite atât mărfuri expirate cât și legume și fructe deteriorate sau probleme în ceea ce privește etichetarea produselor.

Iată lista neregulilor:

  • -comercializarea unor legume și fructe deteriorate și care nu respectă indicațiile de calitate de pe etichetă (diferențe de calibru); lipsa ȋnscrierii informațiilor referitoare la țara de origine şi calitătii a acestora;
  • -produse alimentare cu data durabilitatii minimale depaşită;
  • -lipsă preturi sau preturi incomplete,fără afisarea unitatii de masură;
  • -etichete traduse in limba română cu informatii incomplete referitoare la avertismentele ȋnscrise de producătorul de suplimentele alimentare faţă de eticheta originală;
  • -lipsa menționării compoziției fibroase tradusă în limba română, pentru produsele textile sau din piele;
  • -comercializarea produselor cosmetice fară a avea eticheta de produs tradusă în limba română, precum și comercializarea produselor cosmetice cu data durabilității minimale depășită,
  • -comercializarea articolelor de încălțăminte fară a avea inscripționată pictograma cu structura fibroasă a acesteia precum și instrucţiunile de întreţinere,
  • -comercializarea de jucării periculoase care nu respectă cerinţele esențiale de siguranţă, lipsa menționării, pe eticheta produsului, a numelui și adresei producătorilor și/ sau a importatorilor;
  • – lipsa traducerii, în limba română, a elementelor de identificare, a avertismentelor specifice sau a instrucțiunilor de utilizare a jucăriilor;
  • – lipsa marcajului de conformitate CE, care trebuie să fie aplicat în mod vizibil, lizibil şi de neşters fie pe jucărie, pe o etichetă ataşată sau aplicată sau pe ambalaj;
  • -lipsa avertismentelor specifice şi a indicaţiilor privind precauţii de utilizare pentru anumite categorii de jucării și în funcție de vârsta utilizatorului, de pe etichetele acestora.
  • -lipsa regulamente si tarife afisate in incinta spalatoriilor auto,inclusiv a celor self service;

”Pentru neregulile constatate, comisarii din cadrul CJPC Buzău au aplicat 5 amenzi și  12 avertismente. De asemene, pentru deficientele constatate, CJPC Buzău a dispus măsura opririi definitive de la comercializare de produse nealimentare în valoare de 1458 lei si de produse alimentare ȋn valoare de 345 lei, cu dovada distrugerii acestora din urmă”, informează OPC Buzău