Actualitate

Ce riscă buzoienii care au dat iama în uleiul din supermarketuri. Nici prin gând nu-ți trece!

După cozile la benzină și motorină, țara noastră s-a confruntat, zilele trecute, și cu goana după ulei. La fel s-a întâmplat și la Buzău, unde rafturile și supermarketuri s-au golit după ce oamenii au cumpărat cantități masive de ulei. La fel ca în cazul carburanților, și cu uleiul a fost aceeași problemă: o falsă veste privind o criză a acestui produs ori o scumpire majoră.

Multă lume s-a întrebat ce fac oamenii care au cumpărat ulei cu asemenea cantități, mai ales că acesta râncezește, în timp. Imediat au apărut și glumele: ”Haideți să ne mobilizăm și să cumpărăm cartofi, că n-au ce face oamenii cu uleiul”.

Dincolo de toate acestea, însă, un lucru e clar: cei care au cumpărat ulei pentru a face cartofi prăjiți își riscă sănătatea.

Invitat în studioul Focus TV, dr. Florin Matei, medic primar cardiolog, spune că trebuie evitate, pe cât posibil, alimentele prăjite. Folosirea uleiului în exces poate afecta, în timp, sănătatea întregului aparat cardiovascular. Același lucru este valabil și în cazul unturii, o variantă despre care nutriționiștii spun că e mai sănătoasă, dar care la rândul ei poate crea probleme, mai ales dacă e folosită la prăjit.

”În privința uleiului, recomandarea e clară: evitarea prăjelilor. Poate nu afectează în mod direct inima, dar prin acțiunea asupra vaselor de sânge apar probleme vasculare, în timp, care se soldează cu sechele. Nu pot spune ”nu consuma”, până la urmă vorbim și de specificul românesc. Importantă este însă moderația, și aici nu e vorba doar de ulei, la fel și despre untură”, a explicat medicul cardiolog.

Dr. Matei mai spune că un regim echilibrat este extrem de important pentru o inimă sănătoasă.

”Cel mai bine e să avem un regim echilibrat și să nu cădeam într-o extremă. Nutriționiștii pot face diete potrivite pe profilul fiecărui pacient, pentru că nu tuturor ni se potrivește un anumit stil alimentar. Eu recomand, în general, pacienților în primul rând moderație, dar și o reducere a cantității de mâncare, mai ales când vorbim de supraponderabilitate. Nu moare nimeni de foame din reducerea cantității de mâncare. Pentru sănătatea aparatului cardiovascular, cea mai bună este cunoscuta dietă mediteraneană”, a mai spus medicul cardiolog.