Actualitate

Cum gestionează fabricile de pe platforma industrială riscurile de infectare. Ce măsuri s-au luat, cu ce costuri

Regulile igienico-sanitare pentru limitarea transmiterii SARS-CoV-2 sunt, și la nivel individual, dar și la nivel organizațional, o provocare continuă. Dacă la începutul pandemiei părea imposibil ca în unitățile economice mari să fie luate măsuri care să constituie filtre reale în calea transmiterii noului coronavirus, experiența celor aproape șase luni de la ieșirea din starea de urgență, demonstrează că s-a reușit evitarea focarelor mari în interiorul halelor de producție cu zeci sau sute de angajați.

Operatorii economici și-au elaborat propriile planuri de limitare a transmiterii coronavirusului, angajând costuri pe măsură. Cheltuielile sunt privite însă ca o investiție care se traduce în asigurarea continuității fluxurilor de producție, ceea ce reprezintă cel mai mare câștig pentru operatorii industriali.

Într-o intervenție la Focus Tv, responsabilul de Resurse Umane al celui mai mare reciclator din Buzău, grup care numără mai multe unități de producție în Buzău, având un total de peste 700 de salariați, a descris cum s-au realizat filtre și măsuri de prevenire a îmbolnăvirilor în fabricile grupului.

Planul a fost elaborat pe două direcții principale: asigurarea condițiilor pentru respectarea măsurilor igienico-sanitare și educarea angajaților. În prima categorie au intrat măsurile privind asigurarea echipamentelor, de la măști, la mănuși, viziere în unele cazuri, dezinfectanți și alte materiale igienico-sanitare, precum și asigurarea triajului epidemiologic.

Cea de –a doua componentă importantă a fost informarea continuă a angajaților, prin traininguri și distribuirea de materiale de informare, prin amplasarea de pictograme care să le reamintească riscurile la locul de muncă.

Alte măsuri au vizat organizarea transportului angajaților, organizarea unor schimburi care să asigure accesul salariaților în momente diferite, la fel și plecarea de la serviciu. Nu în ultimul rând, au fost reamenajate birourile, s-au automatizat fluxurile de documente, iar angajații care au putut desfășura activități de acasă, au rămas la domiciliu.

Nicoleta Damian, responsabil Resurse Umane în cadrul Green Group a explicat, la Focus TV, că au fost luate și alte măsuri, cum ar fi suspendarea delegațiilor în străinătate și limitarea delegațiilor în țară.

Modelul de plan de măsuri luate într-o unitate cu sute de angajați pare să fi dat roade, în condițiile în care incidența cazurilor raportate în unitate a fost de 2-4 la sută, ceea ce înseamnă nu mai mult de 30 de angajați de la începutul pandemiei.

”Ceea ce am încurajat în această perioadă a fost comunicarea, în sensul de a identifica persoane cu care au luat contact și au fost găsiți pozitivi, de a anunța conducătorul unității cu privire la simptome. Știți că la începutul pandemiei era o problemă cu emiterea certificatelor de concediu medical, am asigurat angajații noștri că nu vor fi afectate drepturile lor salariale. Știți că au fost multe persoane care au venit din afară, și salariații noștri au avut rude care au venit, dar faptul că noi i-am asigurat că nu le vor fi afectate drepturile dacă intră în izolare, a făcut ca ei să fie sinceri și să declare adevărul, să rămână în izolare în astfel de situații.” a explicat Nicoleta Damian.

Pe de altă parte, a fost stabilită o procedură internă pentru gestionarea cazurilor apărute în rândul salariaților:

”Noi avem un comitet care analizează, identifică sursa, identificăm contacții direcți, îi izolăm acasă, îi trimitem la testare pe banii societății. Înainte, când am avut mai multe cazuri, îi testam pe toți cei care reveneau din carantină, la serviciu.”

Reprezentantul Green Group a adăugat că, pentru companie, toate cheltuielile ocazionate de măsurile anti-COVID sunt considerabil mai mici decât beneficiile obținute prin menținerea angajaților într-o stare de sănătate bună ceea ce permite fluxuri stabile de producție.



Publicitate