Actualitate

Cum văd părinții din Buzău schimbările din învățământ. Ce temeri au

Schimbarea structurii anului școlar, eliminarea tezelor și modificarea modului de evaluare a elevilor sunt schimbări binevenite în opinia unor părinți, în timp ce alții le privesc cu îngrijorare. Cele mai multe discuții sunt legate de ritmicitatea notării și de renunțarea la teze.

În general, părinții sunt de acord cu toate aceste măsuri, însă unii dintre ei se gândesc ca nu cumva finalul de an, când vor trebui încheiate mediile elevului, să vină la pachet cu un val de evaluări și notări. Într-o intervenție în direct la Focus TV, reprezentantul părinților din Buzău, Marcel Panait, a declarat că cea mai bună variantă ar fi ca elevii să fie notați treptat, pe tot parcursul anului școlar, după ce profesorii predau o parte din materie, și nu la finalul anului.

“Pe hârtie lucrurile par să arate foarte bine. Noi cerusem ministerului să fie mai atent la comprimarea etapelor ciclului educațional de predare, învățare, evaluare, pentru că evaluarea este un instrument de măsurare și este un scop în sine al sistemului de educație. Să nu uităm că elevii vor avea un stres mai mare. Domnul ministru vorbea despre autonomia profesorului și evaluarea N+3, nu este rău, se vor face notări, dar oare vor fi privite întotdeauna ca ritmicitate sau se vor aduna toate la final de an? Poate, din diverse motive, unii profesori, puțini cred, vor preda tot anul și la sfârșit vor veni cu niște sarcini de lucru, evaluări sumative care probabil îi vor obosi pe unii copii.”

Pentru asta, directorii școlilor dar și membrii Consiliului de Administrație al fiecărei unități de învățământ vor avea un rol important.

“În Consiliul de Administrație al școlii se urmărește ritmicitatea notării. Cred că este nevoie de o atenție mai mare din partea directorilor, din partea Consiliului de Administrație ca aceste note, evaluări pe unități de învățare, să fie făcute la timp, să nu fie o aglomerare a materiei pentru elevi.”

Pe de altă parte, opiniile privind eliminarea tezelor sunt diferite.

“S-au scos tezele, ceea ce ne-a bucurat, dar sunt părinți care pun problema și altfel: dacă nu mai sunt teze, după predare trebuie făcută și o evaluare. Cu siguranță vor fi evaluări potrivite curriculumului pe unități de învățare, lucru care se făcea și până acum, dar privim și sub alt aspect: atunci când mai exista o teză, copiii parcă erau altfel impulsionați să învețe, și bineînțeles ritmicitatea notării.”

Una peste alta, la o primă vedere, schimbările din sistemul de învățământ par a fi binevenite, dar rămâne de văzut ce se va întâmpla din septembrie, când va începe noul an școlar, a concluzionat Marcel Panait.

 “Din teorie, este în avantajul elevilor, rămâne de văzut în practică. Să sperăm că atât Consiliul Național al Elevilor, cât și Federația părinților, împreună cu sindicatele din învățământ, vor cântări lucrurile bine astfel încât să fie în favoarea copiilor noștri.”

Detalii despre schimbările din învățământ, începând din anul școlar următor, AICI.