Actualitate

CUM VOR ARĂTA BULEVARDUL UNIRII, STRADA TRANSILVANIEI ȘI ALEEA INDUSTRIEI DUPĂ REABILITARE! Imagini și detalii exclusive

Planuri mari pentru cele mai circulate artere din municipiul Buzău. Un proiect a cărui valoare este de peste 88 de milioane de lei, accesați prin fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, AXA PRIORITARĂ 4, este în curs de implementare. La finalul celor 18 luni de execuție Bulevardul Unirii, Strada Transilvaniei și Aleea Industriei vor arăta cu totul diferit.

Proiectul inițiat de Primăria Buzău își propune reabilitarea rutieră completă a acestor trei artere principale pe care vor putea circula, în siguranță, pe coridoare separate, mijloacele de transport în comun, autoturismele, în timp ce bicicliști vor avea piste exclusive, prevăzute iluminat cu LED.

”Prin acest proiect, se propune reabilitarea infrastructurii rutiere pe cele trei străzi din municipiul Buzău (Bulevardul Unirii, Str. Transilvaniei, și Aleea Industriei), cu delimitarea fizică a benzilor de transport public acolo unde geometria străzii permite, reabilitarea trotuarelor, crearea de piste pentru bicicliști (inclusiv iluminatul exclusiv al acestora), amenajarea spațiilor verzi, irigarea acestora cât și dotarea cu mobilier urban și sistem de canalizație pentru curenți slabi. Suprafața construită a proiectului este de 279.510,00 mp (cuprinde suprafața totală a carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete și a spațiilor verzi ce se vor amenaja)”, se arată în proiect.

Ambuteiajele, eliminate de pe Bulevardul Unirii

Bulevardul Unirii va fi complet schimbat, iar pentru asta noul proiect vine cu soluții inovative atât în gestionarea traficului cât și crearea unor spații bine delimitate pentru mijloacele de transport în comun, autoturisme, bicicliști și pietoni.

”Pentru eliminarea disfuncționalităților existente (ambuteiaje în orele de vârf, viteza redusă de circulație) se propun următoarele lucrări. Pe tronsonul cuprins între limita administrativă a municipiului Buzău și intersecția cu strada Frăsinet se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (lățimea benzii fiind de 3,50 m) amplasate pe partea marginală a bulevardului. Pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu străzile Frăsinet și Mareșal Averescu se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (lățimea benzii fiind de 3,50 m) amplasate pe zona mediană a bulevardului. Având în vedere că liniile dedicate transportului public au fost mutate pe mijlocul bulevardului, pentru evitarea accidentelor, în stațiile mijloacelor de transport în comun s-au proiectat refugii noi pentru calatori (dimensiunile în plan ale unui refugiu pentru calatori urmând a fi 25,00 x 3,00 m) iar la capetele lor urmând a se realiza treceri pentru pietoni. Pe refugiile nou create se vor monta stații de autobuz acoperite, dotate cu panouri de informare și reclamă cât și bănci de așteptare. Pe spațiul rămas liber între benzile dedicate transportului public și marginea carosabilului se va amplasa câte o banda de circulație cu lățimea de 3,50 m pe fiecare sens de circulație cât și spații de parcare amenajate conform normativelor în vigoare. Astfel se vor crea 682 locuri de parcare dintre care 32 de locuri vor fi exclusiv pentru persoanele cu dizabilități (4.7% locuri pentru persoanele cu dizabilități)”, se arată în proiect.

Piste de biciclete pe trotuare

Odată cu reabilitarea părții carosabile și trotuarele din zona Bulevardului Unirii vor fi reabilitate, iar în cadrul lățimii lor să fie realizate piste dedicate exclusiv bicicliștilor, câte o pistă de biciclete pe fiecare

”Pistele de biciclete se vor delimita prin marcaj de zonele pietonale și se vor încadra cu borduri 10 x 15 la marginea dinspre zonele verzi. Lățimea pistelor de biciclete va fi de 1,40 m incluzând lățimea marcajului și a bordurilor de încadrare (1,20 m, aceasta lățime neincluzând lățimea marcajului și a bordurilor de încadrare). Pentru iluminatul pistelor de biciclete s-au prevăzut 17 sisteme de iluminat care au incorporată tehnologie LED și vor fi amplasate din 20 în 20 m urmând a fi retrase față de pistele de biciclete cu 0.5 m. Totodată, fiecare sistem de iluminat care deservește pista de bicicliști va fi prevăzut cu un senzor de mișcare, montat la înălțimea de 3,5m. Acesta va trimite o comandă de creștere a fluxului luminos în momentul în care va sesiza o persoană în mișcare, în raza lui de acțiune”, spune Luminița Colțeanu, responsabil proiect.

Totodată, pe Bulevardul Unirii va fi implementat și un sistem de telegestiune.

”Prin implementarea sistemului de telegestiune se obțin reduceri semnificative ale consumului de energie electrică, ale emisiilor de CO2, și ale costurilor de exploatare și îmbunătățind, în același timp, fiabilitatea sistemelor de iluminat public”, a explicat Luminița Colțeanu.

Bulevardul Industriei, reabilitat pe o porțiune de 2700 de metri

”Pe tronsonul studiat din Bulevardul Industriei (tronson delimitat de sensul giratoriu de la intersecția cu Șoseaua Spătarului și piciorul rampei pasajului peste calea ferată Buzău-Braila) în lungime de 2.700 m se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (lățimea benzii fiind de 3,50 m) amplasate pe partea marginală a bulevardului. Totodată sunt prevăzute lucrări de reabilitare a trotuarelor existente cât și înființarea de piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Astfel, pe tronsonul cuprins între intersecția cu șoseaua Spatarului și până în dreptul accesului în incinta societății comerciale Constam, pe fiecare direcție de circulație se va realiza câte un trotuar cu lățimea de 1,50 –5,00 m și câte o bandă pentru biciclete cu lățimea de 1,40, iar pe tronsonul cuprins între accesul în incinta societații comerciale Constam  și km 2+400, se va realiza un trotuar cu lățimea de 2,00 m și o pistă dublă de biciclete cu lățimea de 3,00”, se arată în proiect.

Totodată, în zona kilometrului 2+100 – 2+175 se va amenaja o parcare nouă, de tip park and ride pentru 58 de autoturisme și 15 biciclete smartbike. Dimensiunile unui loc de parcare vor fi de 2,50 x 5,00 m, iar lățimea drumului de acces către acestea va fi de 6,00 m.

Benzi speciale pentru autobuze și pe Transilvaniei

Strada Transilvaniei va fi reabilitată pe o lungime de 2316 metri. Concret este vorba despre tronsonul cuprins între intersecțiile cu Str. Cărămidari și Bulevardul Unirii.

”Pe tronsonul cuprins între strada Caramidari și zona intersecției cu strada Constituției și bulevardul Nicolae Titulescu, două dintre cele patru benzi existente de circulație să se transforme în benzi de circulație dedicate exclusiv mijloacelor de transport public. Benzile de circulație vor fi amplasate la marginea părții carosabile”, se arată în proiect.

Pe tronsonul cuprins între zona intersecției cu strada Constituției și bulevardul Nicolae Titulescu până la Bulevardul Unirii, circulația mijloacelor de transport public urmează să se desfășoare pe aceleași benzi de circulație cu circulația turismelor.

Întregul proiect a ajuns acum la etapa licitației, în faza de evaluare a ofertelor financiare. Este de precizat că licitația a fost o perioadă blocată din cauza unor contestații, dar procesul a fost câștigat la Curtea de Apel Ploiești de Primăria Buzău, iar proiectul reluat. Din momentul în care se va declara câștigătorul licitației perioada de execuție va fi de 18 luni, ceea ce înseamnă că cel mai probabil lucrările vor începe în primăvara anului 2021.

Autorul știrilor

Marilena Dinu

3 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • vise . si masinile parcate pe unirii unde le muta?piste de biciclisti pe trotuare pe unirii????( astea cu avizul cui)

  • Cu o singura banda pe sens si cu treceri de pietoni la fiecare statie (autobuze separat pe banda lor din centru) se vor elimina ambuteiajele si va creste viteza de circulatie? Crede cineva asa ceva? Corectati proiectul cat inca se mai poate!



Publicitate