Actualitate Tineri pentru România

De la calcule și schițe, în lumea fascinantă a florilor. FLOWER POWER, florăria care lansează un nou concept pe piața de profil. Cine este antreprenoarea din spatele afacerii

În lumea artelor și a frumosului, nu există limite. Doar imaginația fixează cadrul. Cert este că e o lume care îți dă energie, poftă de viață și dorință de a învăța și de a face mult mai mult, în fiecare zi. O demonstrează din plin Georgiana Zainea, o tânără din Buzău, pasionată de tot ceea ce înseamnă frumos. După ani de zile în care a pus umărul la administrarea afacerii familiei sale, a făcut o mișcare curajoasă. În plină pandemie, când mulți agenți economici au fost afectați serios de toate restricțiile, Georgiana a lăsat munca de birou și calculele pentru o meserie nouă și mult mai ofertantă, aceea de florist. Singură și-a schițat propria florărie, singură a amenajat spațiul pe care în doar câteva luni l-a transformat într-un loc primitor, în care, printre diverse specii de flori, te poți întoarce în timp și poți depăna amintiri. Conceptul din spatele afacerii lansate pe o piață deja concurențială, prin mulțimea de oferte, se bazează pe culoare și personalizare. Niciun buchet sau aranjament nu e o îmbinare simplă de culori și forme. Cromatica este importantă, dar, la fel de important este să alegi florile și să le aranjezi în funcție de personalitatea celei sau celui care se va bucura de ele, spune tânăra antreprenoare care, la 34 de ani, are multe întrebări, dar nicio îndoială că va reuși.

De mic copil, Georgiana a fost atrasă de artă. Dar, cu toate acestea, a urmat un alt drum, pe cel al cifrelor.

“Am fost atrasă dintotdeauna de artă, de frumos. Oriunde intram vedeam diverse colțuri pe care în mintea mea, involuntar, le amenajam. Știam că am talent la desen, dar nu l-am cultivat. Am mers cu valul la liceu, apoi, la fel, cu valul, la ASE, Facultatea de Comerț. Am făcut Masterul în Administrarea Afacerilor Comerciale dar și Inginerie Agronomică la Facultatea de Agronomie, din București.”

Georgiana Zainea

Pe lângă cursurile din liceu și facultate, Georgiana a învățat, practic, crescând, cum să administreze o afacere.

“Familia mea deține o firmă în domeniul construcțiilor. Am lucrat pentru firma lor până anul acesta. Părinții mei au înființat firma în 1993, am crescut practic în același timp. Au muncit foarte mult, au depus mult efort pentru a dezvolta firma. Amândoi lucraseră în domeniul industrial. Am văzut la ei, ce înseamnă să administrezi un business și cum, într-o perioadă post-decembristă când oamenii se eliberau de rigori, s-au adaptat cerințelor pieței și au descoperit antreprenoriatul prin perseverență, seriozitate și dedicare

.”

A lucrat alături de familie ani buni dar, recent, a decis că este momentul să lase sufletul să-i aleagă drumul pe care va merge așa că decizia a fost simplu de luat. Noul drum a însemnat să își valorifice pasiunea pentru artă. A fost conștientă că suntem în plină pandemie și că nu îi va fi deloc ușor, dar, în această vară, Georgiana și-a deschis propria florărie. A alocat inițial o sumă de circa 12 000 de euro, cea mai mare parte fiind investită în vitrina pentru flori și amenajarea florăriei. Și, astfel, și-a văzut visul cu ochii.

“Am vrut să pun florăria pe picioare. A fost chemarea pentru altceva, pentru frumos. Acolo, în birou, nu îmi era stimulată imaginația. Acest domeniu nu are limite, limita îți e imaginația. Eu și prietenul meu am amenajat totul, am transformat locul într-un spațiu cald și primitor. La birou, mă uitam la ceas toată ziua. Aici, uit și să mănânc. Deși produsul finit este o încântare pentru ochi, minte și suflet, procesul de producție implică efort. Vazele trebuie spălate la fiecare două-trei zile, florile trebuie urmărite, curățate, întreținute, apa trebuie schimbată și tratată, vitrina se dezinfectează săptămânal. Apoi fiecare floare are secretul ei, trebuie întreținută diferit, e fascinant. Știu că mai am multe de învățat. Admir mulți floriști de afară, dar și din țară, chiar și din Buzău. Am participat la un curs de florist în București, dar îmi doresc să particip la târguri și la cursuri internaționale unde să pot întâlni mari floriști cum sunt Gregor Lersch sau Daniel Ost. Deocamdată pandemia este un impediment.”

De circa 3 luni, Georgiana petrece ore întregi în mijlocul florilor pe care le iubește și le îngrijește cu mare atenție. Din dragoste pentru acest fascinant domeniu, a amplasat în florărie o vitrină cu lungime de 5 m, cea mai mare din oraș, în care nu doar că poate păstra florile la temperatura și umiditatea optimă, dar le poate și admira în fiecare minut.

“Vitrina are 5 m lungime și 2 m înălțime, temperatura și umiditatea sunt controlate. Am flori tăiate, aduse din Olanda și din Columbia, flori deosebite, dar și trandafirul clasic, de asemenea încerc să aduc și specii deosebite. Primesc provocări în fiecare zi. Eu fac totul, eu aprovizionez, eu tai și aranjez plantele și florile, eu le urmăresc, mă ocup de partea de contabilitate și de administrare.
Am aici și mici cadouri. Inițial am adus diverse decorațiuni pentru a le include în aranjamente, dar clienții sunt foarte încântați și le cumpără ca atare, lângă buchet, oferindu-le sub formă de cadou. La categoria produselor premium, vazele speciale sunt produsele mele preferate. Sunt vaze unicate, lucrate manual, suflate pe bucăți din lemn vechi și nobil și pot fi oferite în momente speciale. Sper să le pot produce și eu. Am și vaze sub formă de bust, sunt în tendințe în 2021.”

Flower Power nu e doar o florărie, ci un întreg concept. Georgiana își așteaptă clienții în florărie, unde niciodată nu le oferă un buchet de flori înainte de a înțelege preferințele omului din fața sa, ce își dorește.

Dincolo de întâlnirile din florărie, sunt întâlnirile online. Comenzile vin, deseori, de pe pagina de Facebook a florăriei, dar, niciodată, fără o discuție prealabilă pentru ca Georgiana să poată face profilul celei sau celui care se va bucura de florile ei. În perioada verii, când a fost permisă organizarea de evenimente, a livrat aranjamente pentru diverse locații, dar a pus la punct și un sistem de livrare la domiciliu.

Acum, în luna decembrie, se va dedica aranjamentelor de sărbători. Primele au prins deja viață, dar piața este deja extrem de concurențială, iar cuvântul de ordine este inovarea. De pildă, în luna cadourilor, fiecare client va fi înscris automat la o tombolă al cărei premiu constă într-un aranjament de Crăciun care va fi livrat câștigătorului chiar în Ajun. Iar săptămânal, în fiecare zi de miercuri, buchetele și aranjamentele au prețul redus cu 30%.

“Mă adresez oricui îi place frumosul, oricui înțelege frumosul și mă adaptez în funcție de clienți. Nu concep un aranjament, un buchet până nu interacționez cu clientul, să-mi dau seama ce fel de om e, ce-i place, sunt oameni care preferă buchetele sălbatice, care duc spre natură, alții clasici care preferă buchetele sobre, simple. Unii preferă buchete mari, pentru a impresiona prin dimensiune, alții vor să impresioneze altfel, prin delicatețe și compoziție. Mă adaptez în funcție de buget. E o plăcere să surprinzi omul. Îl suni: “Bună ziua, mă numesc Georgiana, am fost rugată să vă livrez un colet.” Oamenii au reacții dintre cele mai diverse dar, de obicei, sunt plăcut surprinși. Îmi place să primesc o astfel de energie de la oameni. De asemenea decorez spații pentru evenimentele importante din viețile oamenilor: nunți, botezuri, aniversări, întruniri speciale. Decorarea de spații este activitatea mea preferată, cu cât provocarea este mai mare, cu atât satisfacția va fi mai mare.”

Flower Power este conceptul prin care Georgiana Zainea a reușit să își vadă visul cu ochii: acela de a crea și de a oferi celor din jur, cu ajutorul florilor, momente de neuitat.

“Florile se asociază cu emoții, marchează momente. Prin simțurile noastre văz, miros, uneori și auz, ele se remarcă într-un fel. Lalelele scrâșnesc, când le scot din frigider scrâșnesc mai tare, nu știam că au sunetul acesta. Deci, florile vorbesc.”

Tânăra antreprenoare așteaptă cu nerăbdare ca situația epidemiologică să permită organizarea de cursuri și târguri internaționale de profil pentru a lua parte la astfel de evenimente și pentru a învăța de la cei mai buni din domeniu, pentru ca mai apoi să pună
în aplicare cunoștințele dobândite.