Actualitate

Dispute în poliția buzoiană din cauza unei…mașini de scris. Ce răspunde conducerea la acuzațiile sindicaliștilor

Acuzații lansate de Sindicatul Poliţiştilor- Sidepol Buzău. Sindicaliștii susțin că la nivelul IPJ Buzău, Serviciul Logistic, oamenii legii se lovesc de mari lipsuri, fiind, uneori, în imposibilitatea de a-și exercita atribuțiile. Lipsesc tonere pentru imprimante, dar și alte astfel de produse utilizate în activitatea de zi cu zi, spun sindicaliștii.

Mai mult, printr-o postare făcută pe rețelele de socializare, membrii de sindicat prezintă o mașină de scris despre care spun că a fost scoasă de la naftalină pentru a fi utilizată de polițiștii buzoieni.

Preşedintele SIDEPOL, Gabriel Gîrniţă, declară că astfel de probleme ar fi mai avut loc și anul trecut și acuză un prost management la nivelul Serviciului Logistic.

“Nu este o problemă de subfinanțare, s-au cumpărat echipamente la prețul cel mai mic, mă refer la imprimante multifuncționale, dar ale căror consumabile ori nu se găsesc, ori sunt foarte scumpe, adică au ales prețul cel mai mic, dar nu au luat în calcul cât costă după aceea întreținerea și reparațiile. Au cumpărat echipamentele fără a asigura mentenanța ulterioară. Am întâmpinat și anul trecut probleme tot la IPJ Buzău. Mai sunt în prezent astfel de probleme tot pe partea de consumabile, pe partea de carburanți. Avem probleme la București, la Vâlcea și la Bacău.”

Acuzațiile sunt respinse categoric de conducerea IPJ Buzău. Comandantul IPJ Buzău, cms șef Octavian Constantin, subliniază că volumul de muncă, respectiv redactarea tuturor documentelor zilnice, este enorm și nu ar permite în niciun caz utilizarea unor mașini de scris.

“Nu folosim mașini de scris în momentul de față, nu s-a mai folosit de foarte, foarte mult timp. La nivelul IPJ Buzău, în momentul de față nu este afectată capacitatea de lucru, nu este afectată capacitatea de listare și utilizare a rețelei de calculatoare. Avem o rețea de calculatoare foarte bine pusă la punct. Orice impediment, ca să zic așa, a fost rezolvat, câteodată sunt niște termeni în care se așteaptă livrarea unor produse, este normal, dar niciodată și niciodată nu am avut colegi care să nu aibă unde să listeze sau să scoată documente în cadrul Inspectoratului sau în altă structură. Poate câteodată achiziționarea a durat un pic mai mult, dar nu săptămâni sau luni.

Se redactează foarte mult la calculator, sunt pagini întregi încât nu știu cine își permite în momentul de față, chiar dacă ar vrea, să mai folosească această mașină. Într-adevăr, în 1997, când am intrat în sistem, se folosea mașina de scris electrică, acela a fost sistemul, dar documentele la momentul respectiv erau mult mai comprimate ca și conținut. Acum sunt documente foarte ample.”