Actualitate

Efectele faptului că Prefectura nu are secretar general: sute de dosare privind stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor nu pot fi soluţionate

Peste 400 de dosare pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor așteaptă, chiar și de mai bine de un an, să fie soluționate. În lipsa unui secretar general al Prefecturii Buzău, însă, niciun astfel de caz nu poate fi dezbătut și soluționat. Lipsa de personal afectează activitatea și în cadrul altor servicii din Prefectură.

După o bună perioadă în care Casa Albă a fost condusă doar de un subprefect, de la începutul lunii aprilie, Prefectura BUzău are o echipă nouă de conducere. Guvernul a numit atât un prefect, cât și cei doi subprefecți. A rămas, totuși, vacant un post extrem de important, cel de secretar general al instituției. În lipsa secretarului general, ședințele comisiei de fond funciar nu pot fi organizate, ceea ce face ca sute de buzoieni să aștepte chiar și de mai bine de un an documentele prin care se stabilește dreptul de proprietate asupra terenurilor.

“Sunt 430 de dosare în atribuţia Comisiei judeţene de stabilire a drepturilor de proprietate privată asupra terenurilor. La momentul acesta sunt pregătite pentru dezbaterea în comisie 125 de dosare dar, pe noua legislaţie, secretarul general al Comisiei judeţene de stabilire a drepturilor de proprietate privată asupra terenurilor este în competenţa secretarului general al Instituţiei Prefectului. Din aceste motive, prima şedinţă a acestei comisii va avea loc imediat ce va fi numit secretarul general al Instituţiei Prefectului. Sunt anumiţi paşi care trebuie străbătuţi până la numirea secretarului general. Din punctul nostru de vedere şi al departamentului ce se ocupă de acest lucru, determinarea este maximă şi s-a făcut tot ce era omeneşte ca aceste dosare să fie pregătite. Probabil că cele 125 vor intra în prima şedinţă a Comisiei. Noi am avut în cadrul instituţiei documente depuse din ianuarie 2020 până în prezent.”, a declarat subprefectul de Buzău, Marieta Boloș.

Nu doar la acest capitol sunt probleme. Tot lipsa de personal se răsfrânge și asupra activității de la Permise. Buzoienii care urmează cursurile unei școli de șoferi și vor să susțină examenul sunt nevoiți să aștepte luni bune între cele două probe ale concursului. S-a apelat la o soluție temporară, detașarea unor polițiști din alte structuri la Permise, însă chiar și așa, problema încă persistă.

“Avem un termen de patru zile pentru înmatriculări. Schimbarea permiselor se face în termen de 11 zile. Examenul pentru permise- proba teoretică, 39 de zile, şi proba practică 125 de zile. În total avem 9 examinatori şi, de fapt, la ora aceasta sunt doar 6. Am reuşit în această lună să delegăm un agent de la Rutieră şi urmează să facem transferuri. Acestea sunt în aprobare la Bucureşti. Sperăm în maxim două săptămâni să avem şi aceste două transferuri. Lună de lună vom evalua situaţia şi vom vedea cum stăm. Sperăm ca la 6 luni să se diminueze cu cel puţin 25%”, a precizat subprefectul de Buzău, Viorel Holban.

Încă de la preluarea mandatului, prefectul Silviu Iordache sublinia că una dintre problemele grave identificate în Prefectură este lipsa de personal. Prefectul arăta că din 39 de angajați câți ar trebui să aibă instituția lipsesc 10, inclusiv din Cancelaria Prefectului și din birouri cheie.  

Publicitate