Actualitate

EXCLUSIV!!! AM FILMAT LOCOMOTIVA! VIDEO și FOTO cu AGREGATUL CARE SE VA MONTA ÎN PIAŢA GĂRII! Legătura cu Malaxa

Locomotiva care va ocupa rondul din fața Gării e încă în lucru la atelierele Depoului CFR. 

Reporterii SANSANEWS au reușit ieri să facă un material EXCLUSIV cu locomotiva care va fi montată în rondul din fața Gării Buzău, în perioada următoare. Acțiunea face parte dintr-un plan al Primăriei Buzău de a da viața intrării în municipiul Buzău pe calea ferată. Conform ideii lansate, Gara a fost element de promovare a orașului, fiind prima imagine pentru vizitatorii veniți din toate colțurile țării, dar și din străinătate.

Prezentăm azi, EXCLUSIV și în PREMIERĂ, video, foto de detaliu dar și date și documente ce aparțin istoriei noastre locale a zonei . Agregatul ce va fi instalat în piața gării are și cateva date caracteristici speciale.

“Construită în 1936 în uzinele Malaxa, locomotiva are o lungime de 18.937 mm, o lățime de 3600 mm și o înălțime de 4100 de mm. Greutatea sa ajunge la 92.360 kg, iar viteza maximă era de 60 de kilometri pe oră”, se arată în fișa tehnică a locomotivei cu abur cu seria 50.659.

Regele Carol 1, primul călător care a coborât în Gara Buzău

Regele Carol I

După ce ani la rând Gara Buzău a fost o zonă plină de gunoaie și cu străzi neasfaltate, autoritățile și-au propus să transforme întregul perimetru într-o poartă de intrare în oraș cel puțin la de atractivă și de apreciată ca și Calea Eroilor.

Totul a pornit de la un fapt istoric de o importanță covârșitoare pentru oraș și care, la vremea respesctivă, a fost marcat la Buzău chiar de regele Carol 1.

” În urmă cu 150 de ani, în ceea ce astăzi este Gara Buzău, ajungea prima locomotivă care intra vreodată în oraș. Pe locul mecanicului se afla însuși regele Carol 1, momentul reprezentând inaugurarea primei căi ferate din această zonă, respectiv București-Buzău-Brăila”, a spus Constantin Toma.

Istoria locului l-a inspirat pe actualul edil al orașului așa că, încă de anul trecut, a adus la Buzău o locomotivă cu abur veche de peste 80 de ani, ce face parte din patrimoniul național cultural.

“Anul trecut, chiar pe această vreme, o locomotivă cu abur ce face parte din patrimoniul național cultural, construită în 1936 la Uzinele Malaxa, sosea în Gara Buzău, pe linia 1. De atunci s-a lucrat pentru a o pregăti. A fost recondiționată, vopsită de câteva ori și au fost schimbate toate plăcuțele de pe fața locomotivei. Odată amplasată în rondul din fața Gării Buzău, vrem să devină un simbol pentru sărbătorirea a 150 de căi ferate la Buzău”, a explicat Constantin Toma, primarul municipiului Buzău.

Acum locomotiva este încă în atelier unde muncitorii fac ultimele retușuri. Vopsesc și pun plăcuțele care le arăta buzoienilor că, în urmă cu 84 de ani, această locomotivă era unul dintre cele mai apreciate mijloace de transport și atingea o “iuțeală de maxim 60 de kilometri pe oră”.

Primarul promite că la finalul lunii august locomotiva va ieși la lumină, având ca misiune „înfrumusețarea Gării Buzău”.

Gara Buzău a trecut prin numeroase transformări, iar fotografiile surprinse pe blogul “Casăvezi.ro” dovedesc cel mai bine schimbările ce au avut loc în timp.

1870 rămâne ca un an de referință în istoria căilor ferate din Buzău, un alt moment important fiind cel din octombrie 1881, când a fost inaugară calea ferată Buzău-Mărășești, prima cale ferată proiectată și construită exclusiv de români.

Autorul știrilor

Marilena Dinu

3 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu



Publicitate