Primele exproprieri necesare construirii autostrăzii A7 au fost aprobate, miercuri, în şedinţa de Guvern, a anunţat, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Exproprierile vizează tronsonul Ploieşti – Buzău, iar hotărârea de Guvern se referă la imobile din şapte localităţi din judeţul Prahova.
Tronsonul Ploieşti – Buzău are documentaţia completă, respectiv studiu de fezabilitate şi proiect tehnic, licitaţia pentru execuţie este lansată, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit pînă pe 24 august.

”Veste bună pentru unul dintre cele mai importante proiecte ale României, Autostrada A7, coloana vertebrală care străbate Moldova de la nord la sud. În şedinţa de Guvern de astăzi, Executivul a aprobat primele exproprieri din judeţul Prahova pentru sectorul Ploieşti-Buzău, pregătind astfel lucrările în teren pentru cel mai avansat tronson al A7. Acesta este acum în licitaţie pentru execuţie, iar termenul de depunere a ofertelor este 24 august. Imediat după semnarea contractului, vor începe lucrările în teren, proiectarea fiind deja realizată”, a scris, miercuri, pe Facebook, Cătălin Drulă.
Autostrada A 7 Ploieşti – Paşcani este cel mai important proiect de infrastructură rutieră propus la finanţare prin PNRR.
Drulă oferă şi câteva date despre cum va arăta sectorul Ploieşti-Buzău, pe care lucrările vor dura maximum 20 de luni: lungime – 63 km, 6 noduri rutiere, 160 de ha de perdele forestiere, 42 de poduri + pasaje şi 4 spaţii de servicii moderne, dotate şi cu staţii de încărcare electrice.
Potrivit ministrului Transporturilor, ca paşi următori pentru A7, în perioada imediat următoare vor fi lansate progresiv licitaţiile şi pentru restul sectoarelor, până la final de an: Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani.
”Ca paşi următori pentru A7, în perioada imediat următoare vom începe să lansăm progresiv licitaţiile şi pentru restul sectoarelor, până la final de an: Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani. La nord de Paşcani, Compania de drumuri a anunţat recent, în urma finalizării Analizei Multicriteriale de traseu şi studiului de trafic preliminar: că tronsonul Paşcani – Suceava va fi construit la profil de autostradă, iar Suceava – Siret, la profil de autostradă, respectiv drum expres de la intersecţia DN2H până la graniţă”, a mai scris Drulă.
Adaugă comentarii