Actualitate Social

HAOSUL DIN AUTOBUZE SE REPETĂ ȘI AZI. Conducerea Trans Bus a încropit un plan, dar nu a rezolvat problema aglomerației

Un adevărat haos în autobuzele din Buzău, odată cu începerea cursurilor. Imagini incredibile în care călătorii stăteau ca sardelele, fără a putea fi respectată nici o normă de protecție împotriva coronavirusului au apărut pe toate rețelele de socializare, subiectul devenind rapid unul viral și extrem de comentat. Revoltați, oamenii au cerut ca autoritățile locale să suplimenteze numărul autobuzelor pentru a putea ajunge la serviciu ori la școală. Iar istoria se repetă și marți, 9 februarie. O recunoaște chiar directorul Trans Bus Buzău, Gică Toader, care anunță primele măsuri menite a mai înlătura din aglomerația incredibilă de pe autobuzele care-i aduc pe navetiști la serviciu ori la școală.

”Mașinile sunt foarte aglomerate, dar am decis pentru azi să dublăm acele mașini cu probleme. Pe parcursul zilei, inclusiv la această oră o să dublăm mașinile unde sunt probleme de aglomerație. Miercuri se va reanaliza programul de transport pe extern și va ieși un nou  program  astfel încât să eliminăm problema creată de aglomerație și situația în care mulți călători ar fi putut să rămână în stație.

Deci, azi și mâine vom dubla mașinile aglomerate, dar probabil de poimâine o să avem un program care va fi aprobat și votat în cadrul Asociației de Dezvoltare și Intercomunitară, un program care să elimine aceste probleme care au apărut prin restrângerea numărului de curse pe motive de lipsă de finanțare.”, a declarat Gică Toader pentru șansanews.ro și Focus fm.

Problemele persistă și la această oră pe multe dintre trasee, însă conducerea Trans Bus spune  că lucrurile se vor mai normaliza o data cu dublarea  mașinilor acolo unde e cea mai mare aglomerație

”Am probleme pe aproape toate liniile de extern. Avem probleme pe traseul 2, pe traseul 23, pe traseul 14, pe traseul 15, pe traseul 11, pe traseul 12. Aproape pe toate traseele care deservesc localitățile din afara Buzăului.

Capacitate de transport avem. Avem capacitate de transport să asigurăm zilele acestea și totodată de a păstra restricțiile impuse prin starea de alertă legate de distanțare.

Dimineața este aglomerat, dar pe parcursul zilei vom dubla mașinile și mâine de la prima oră vom dubla mașinile, urmând ca poimâine să intrăm în programul pe care îl va întocmi Asociația de Dezvoltare prin Departamentul Tehnic Transport, un nou program de transport pe extern ținând cont de mobilitatea oamenilor, va elimina starea de aglomerație din autobuze și lăsatul călătorilor pe jos.”

Vor fi suplimentate autobuzele pe anumite trasee, la orele de vârf, însă, spune Gică Toader, directorul Trans Bus, soluția este alta: intrarea Consiliului Județean în ADI Transport pentru a putea susține financiar transportul în comun în toate cele aproape 50 de localități în care operează Trans BUS.

La această situație incredibilă s-a ajuns după ce, de la 1 februarie, Trans Bus a implementat un nou program de transport în comun. Practic, pe trasee au fost trimise mai puține autobuze, și la un interval de timp mai lung. Toate acestea pentru a putea menține sustenabile cheltuielile, în condițiile în care s-a solicitat majorarea subvențiilor cu care participă la transport fiecare comună. Pentru ca sumele cu care contribuie fiecare primărie să fie cât de cât acceptabile, cele două părți implicate în acest caz au ajuns la un consens: un nou program după care circulă autobuzele și mai puține mijloace de transport în comun trimise pe trasee.

Consecințele reducerii numărului de autobuze s-au văzut ieri, se văd încă și astăzi: navetiștii stau precum sardelele în autobuze, kilometri buni, deși suntem în plină pandemie, când distanțarea fizică este una dintre măsurile care trebuie neapărat respectate.