Actualitate

Inaugurarea e aproape! Se fac probe pe podul de la Vadu Pașii, urmează testele de rezistență

Săptămâna aceasta, timp de două zile, s-au făcut probe pe cel mai mare pod aflat pe un drum județean, podul de la Vadu Pașii. În prezența unor specialiști la care constructorul a apelat , un convoi de mașini de mare tonaj, încărcate cu balastru, a traversat podul în repetate rânduri, pentru a urmări dacă obiectivul corespunde parametrilor tehnici. Toată agitația a atras atenția riveranilor și celor care au avut trecere prin zonă, situație explicabilă având în vedere interesul crescut cu care este așteptată inaugurarea podului.

Președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, a anunțat, recent, că obiectivul va fi deschis traficului rutier ”în noiembrie-decembrie”.

Testele din aceste zile nu dau însă verdictul final privind rezistența podului. Vor urma altele, numite în limbaj de specialitate, încercări. Acestea se fac prin utilizarea unui așa numit ”convoi de calcul”.

Practic, sunt încărcate cu agregate minerale mașini de mare tonaj, care urcă, în același timp pe pod, punând o greutate care, în realitate nu va fi atinsă, niciodată. Aceste încercări urmează să aibă loc în prezența reprezentanților  beneficiarului, ai proiectantului și vor fi atent monitorizate, dar și măsurate cu aparate specifice. 

„Doar pentru încercări se fac niște calcule și un proiect de către specialiști, proiectanți de specialitate. Se calculează, se fac măsurători, se fac convoaie de mașini cu o anumită greutate, care merg pe o anumită deschidere. Se fac măsuratori cu aparatele, foarte important este ca podul să preia toată greutatea, să se vadă dacă podul este în aceste standarde. Nu te abați o virgulă, că nu mai ies măsurătorile, sunt chestiuni tehnice, care, în principal la deschideri mari, trebuiesc făcute” a explicat, pentru sansanews.ro, Luminița Băcanu, director executiv adjunct al Direcției Tehnice din Consiliul Județean Buzău.

Specialist cu o experiență de câteva decenii în supravegherea lucrărilor de infrastructură din județ, Luminița Băcanu a explicat că etapa încercărilro de final este una atent monitorizată de specialiști:

”Calculele de încărcare se pot face doar cu ajutorul aparatelor, discutăm despre calcule la greutatea maximă, ca parametrii să se încadreze pentru o capacitate maximă de încărcare a podului. Au anumiți indicatori, este exact ca la analize: se măsoară toate elementele, atât trebuie să iasă analiza, așa trebuie să fie săgeata și tot. Mă bucur că suntem în acest punct, mă bucur că ați fost pe fază, și mă bucur că ați văzut ce înseamnă munca, pentru că nu e ușor, e cea mai mare realizare, e cel mai mare pod de pe drumurile județene, nu există altul mai mare. Eu chiar mă bucur că ați văzut, pentru că, de obicei, nu vine nimeni să vadă, nu ne bagă nimeni în seamă, acum când se vede un rezultat”.

Același responsabil din cadrul aparatului tehnic al CJ Buzău a confirmat că testele care s-au făcut în ultimele zile pe pod confirmă că recepția este aproape. ”Eu mă bucur că am ajuns în această fază,la câte probleme am avut cu podul… oamenii văd că aceste încercări pun în vedere faptul că urmează recepția.”

Legătura rutieră între Buzău şi Vadu Paşii este întreruptă de peste 16 ani, după ce podul vechi, realizat după planurile lui Anghel Saligny, a fost puternic avariat de viituri, iar acum  noul pod construit va deveni o alternativă la traversarea râului Buzău pentru maşinile care circulă dinspre Bucureşti către Moldova.