Singura șosea ce face legătura dintre Capitală și Moldova, DN2 E85, va fi reconfigurată. DN2 va fi marcat astfel încât să se circule în siguranță, fără riscul producerii unor tragedii. Mai exact, nu vor mai exista două benzi și acostament, ci șoseaua va fi transformată în drum 2 plus 1 alternativ. Decizia a fost luată încă de anul trecut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Iar acum CNAIR face anunțul oficial cu privire la lungimea ce va fi reconfigurată: circa 290 de km. Asta înseamnă că sistemul 2+1 alternativ va fi aplicat de la București până la Bacău și va trece inclusiv prin județul Buzău.
“Dorim să aplicăm această soluție în continuare, până la Bacău. Deci, pe 290 km aproape vom aplica această configurație pe DN 2, asta până când se vor finaliza lucrările la Autostrada A7 care va prelua mare parte din trafic”, a declarat la Digi 24, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Un proiect pilot și-a dovedit eficiența, între Sinești și Movilița, în județul Ialomița. Zona respectivă din DN2, unde drumul e marcat de câțiva ani pe sistemul 2+1 alternativ, s-a dovedit o soluție viabilă. Pe porțiunea respectivă numărul accidentelor grave a fost foarte mic, comparativ cu restul șoselei.
Măsura reconfigurării este susținută de mai multă vreme de Asociația Pro Infrastructură. Specialiștii asociației cred că e soluția cea mai bună până ce Autostrada A7 va fi gata.
“După ce o să fie gata Autostrada A7, o să fie trafic în continuare pe acest E85. În continuare, o să avem trafic local însemnat, ceea ce 2+1 alternativ plus autostradă o să însemne un grad de siguranță și de viteză maxim pe acest coridor. O să salvăm vieți omenești imediat, și asta a demonstrat segmentul de test dintre Sinești și Movilița”, spune directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.
De altfel, Asociația Pro Infrastructură susține această variantă de mai mult timp.
“Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată).VTI, institutul suedez de cercetări rutiere, a evaluat mai mult de 2000 km de tronsoane 2+1 alternativ timp de 10 ani și concluzia este remarcabilă: acest standard oferă siguranță la nivel de autostradă deoarece numărul de victime raportat la numărul de vehicule este aproximativ același ca pe autostradă. Comparativ cu o șosea de aceeași lățime, care însă permite intrarea pe contrasens (fără parapet), s-au constatat de cinci ori mai puține victime! Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită pentru depășire, alternativ, la fiecare 1,2-3 km în funcție de situația din teren. Foarte important, în Suedia sensurile de mers sunt separate prin parapet care, pe cele mai multe sectoare, este din cabluri elastice subțiri dar surprinzător de rezistente: tehnologia Wire Rope Safety Barrier (link: ). În caz de impact, parapetul nu permite ca vehiculul să intre pe contrasens. Soluția și-a dovedit eficiența deosebită și în România, chiar pe DN2, în localitatea Afumați (în apropiere de București)”, se arată într-o postare a Asociației făcută pe Facebook în urmă cu 4 ani.
DN2, supranumit și șoseaua morții, este al doilea cel mai periculos drum din țară, după DN1, în privința vieților pierdute în accidente rutiere.
Densitatea Suediei e mai mica de 3-4 ori decat a Romaniei !!!!!
implicit si numarul masinilor care tranziteaza drumurile
care sunt indicatorii de trafic de pe drumul luat ca exemplu din Suedia ?
care sunt indicatorii de trafic de pe E85 ?
nu tot ce se face in Suedia va avea acelasi rezultat si in Romania