Noi lucrări prin care stâncile ce stau să cadă pe carosabil, la Siriu, pe o șosea intens circulată, vor începe cât de curând. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău anunță că în perioada următoare vor fi montate plase pe versanți iar pietrele care stau să cadă vor fi îndepărtate de alpiniști. Lucrările ce vor fi efectuate în perioada următoare vor fi executate în zona copertinei existente pe DN 10, la kilometrul 80+660 – 80+980. Între timp se lucrează la documentația pentru un nou contract de rănguire și montare plase pe DN 10, într-un alt punct din zona Barajului Siriu.
Astfel de lucrări sunt necesare în condițiile în care pe DN 10, la Siriu, sunt mai multe puncte în care pericolul prăbușirii bolovanilor pe șosea este ridicat. În iunie, reprezentanții Secției Drumuri Naționale Buzău au sesizat Prefectura Buzău, trăgând un semnal de alarmă cu privire la faptul că există riscul major ca mai multe blocuri de piatră, de mari dimensiuni, să se desprindă de pe versant și să ajungă pe șosea. Atunci, prefectul Daniel Țiclea a convocat o comisie formată din toate instituțiile reprezentative în această situație. Membrii comisiei au mers la Siriu și au analizat situația, în funcție de concluzii fiind solicitat CNAIR, administratorul drumului, să ia măsuri urgente pentru înlăturarea pericolului reprezentat de stâncile ce stau să cadă.
“S-a încheiat perioada de proiectare, chiar astăzi reprezentanții CNAIR și cei ai prestatorului se întâlnesc cu verificatorul de proiect pentru a fi avizată etapa de proiectare. În cel mai scurt timp ar trebui să vedem primele activități concrete în zonă, de la km 80 spre Brașov. Strict partea contractată în această etapă nu cuprinde acei 250 m unde am fost noi în vară, dar am promisiunea atât a constructorului, pe care noi l-am spijinit în mod activ să obțină rapid avizele pentru această lucrare, cât și din partea reprezentanților DRDP, că acum, cu această ocazie, vor fi abordate și problemele punctuale de la acest kilometru 80”, a declarat, pentru șansanews.ro, prefectul Daniel Țiclea.
În plus, se caută soluții pentru ca pe viitor, atunci când apar situații în care riscul ca bolovanii să cadă să fie iminent, să se poată interveni de urgență, fără a mai fi nevoie de parcurgerea tuturor pașilor birocratici din prezent, pași care înseamnă timp prețios.
“Am avut discuții cu directorul DRDP Buzău și mi-a spus că Regionala Buzău are în vedere să contracteze, să aibă un contract cadru pentru astfel de activități de rănguire și intervenție rapidă pentru ca pe viitor, dacă mai apar astfel de necesități, doar să se poată emite comandă să se poată face lucrarea.”
Între timp, persoanele care tranzitează zona barajului Siriu sunt sfătuite să evite staționarea în zonă, chiar și câteva minute pentru o fotografie.
“Frecvent, pe traseul Drumului Național 10, în zona Barajului Siriu, se înregistrează alunecări de teren, pietre și bolovani, din cauza structurii și texturii terenului, a nivelului pânzei freatice, a fenomenului de îngheț-dezgheț, a scurgerii apelor de pe versanți și a fenomenelor meteorologice și hidrologice, efectele acestor alunecari fiind grave, cu afectarea unor suprafețe mari de teren, cu degradarea platformei drumului și creșterea riscului de producere a evenimentelor rutiere. Tocmai de aceea, DRDP Buzău atrage atenția participanților la trafic să circule cu prudență, respectând semafoarele și indicatoarele rutiere. Este adevărat că priveliștea este una superbă și tentația de a opri pentru a realiza o fotografie, este mare, însă nu trebuie să uitați că oprirea și staționarea sunt strict interzise pe tronsoanele de drum pe care au loc alunecări”, transmit reprezentanții DRDP Buzău.
Adaugă comentarii