Actualitate

Măsuri extreme pentru mașinile care nu sunt prietenoase cu mediul. Iată noile reguli pregătite de Primăria Buzău

În cel mult 3 ani, municipiile reședință de județ vor trebui să stabilească zonele din oraș în care autovehiculele care nu sunt prietenoase cu mediul nu vor mai avea voie. Cel puțin așa prevede un proiect de lege privind mobilitatea urbană, ce ar trebui să fie aprobat în Parlament până la sfârșitul anului. Este o reformă ce ține de protecția mediului, pe care România și-a asumat-o prin PNRR, impusă de Uniunea Europeană. Deși ar avea 3 ani la dispoziție să stabilească zonele cu emisii zero, autoritățile din municipiul Buzău au deja creionată o strategie astfel încât, în cel mai scurt timp, orașul să aibă noi reguli pentru desfășurarea traficului auto.

În primul rând, centrul orașului va deveni exclusiv pietonal, veste pe care de altfel autoritățile din municipiul Buzău au anunțat-o încă de la demararea lucrărilor în Piața Dacia și pe Aleea Trandafirilor. De asemenea, bulevardul Bălcescu va deveni exclusiv pietonal, pe tronsonul Parcul Crâng și Prefectură.

”Modalitățile de transport trebuie prioritizare după principii europene, respectiv mai întâi mersul pe jos, mersul cu bicicleta, transportul public și abia în final autoturismul personal. Se urmărește stabilirea unor zone cu emisii zero în interiorul orașelor, adică zone unde mașinile nu vor mai avea acces. Noi aveam zona pietonală Cuza Vodă, dar vom avea, după finalizarea lucrărilor, și zona centrală cu străzile George Emil Palade și Aleea Trandafirilor. Vom adăuga și bulevardul Bălcescu. Lucrăm la un proiect european astfel încât  acest tronson de la Parcul Crâng la Prefectură să fie închis traficului auto”, a spus Ionuț Apostu, viceprimarul municipiului Buzău.

Pe de alt parte Ionuț Apostu, viceprimarul municipiului Buzău, a anunțat pentru sansanews.ro faptul că Primăria intenționează să retragă din circulație 10.000 de mașini mai vechi de 15 ani. Aceasta reprezintă, de asemenea o altă prevedere în proiectul de lege, și pentru care autoritățile din Buzău au făcut deja demersurile în vederea realizării. Concret, Primăria municipiului a aderat la un program inițiat de Administrația Fondului de Mediu, un program asemănător programului Rabla, prin intermediul căruia fiecare proprietar al unei mașini mai vechi de 15 an care vrea să renunțe la autoturismul respectiv va primi suma de 3000 de lei, fără să fie obligat să-și cumpere o mașină noua în loc. Banii sunt alocați în proporție de 20% din bugetul Primăriei și 80% din bugetul Administrației Fondului de Mediu.

” De asemenea, proiectul de lege prevede măsuri pentru înlocuirea parcului cu mașini cu emisii zero. Noi am aderat deja la un program inițiat de Administrația Fondului de Mediu prin care vrem să retragem din circulația auto 10.000 de mașini cu o vechime mai mare de 15 ani , în condițiile în care în municipiul Buzău o treime din cele 60.000 de mașini au o vechime mai mare de 15 ani”, a apus Ionuț Apostu.

Tot după aprobarea acestui proiect de lege, administrațiile locale vor fi obligate să facă benzi dedicate pentru transport în comun dar și un sistem de management al traficului, aspecte la care, spune viceprimarul Apostu, în municipiul Buzău deja se lucrează.