Actualitate

MECIUL TOMA – NEAGU, FAZA PE CAMIOANE! Pe post de arbitri, Prefectura și Poliția

Un nou motiv de dispută între social-democrații Petre Emanoil Neagu și Constantin Toma. Ironie a sorții, această nouă dispută trece prin Ținteștiul natal al primarului Toma, dar revendicările vin de la președintele Consiliului Județean. Tema este pe tema traficului greu permis, temporar, pe drumul județean care traversează comuna Țintești.

Noul meci dintre cei doi a pornit de la o adresă trimisă de Neagu  către Primăria Buzău prin care s-a cerut ridicarea indicatoarelor rutiere care permit circulația mașinilor de mare tonaj pe drumul județean care traversează comuna Țintești. Cu alte cuvinte, președintele Consiliului Județean vrea ca mașinile de mare tonaj să circule, din nou, pe podul Metalurgica, așa cum s-a întâmplat până în noiembrie 2019 când acest lucru a fost interzis ca urmare a stării avansate de degradare în care se află acel obiectiv.

Solicitarea președintelui Consiliului Județean l-a supărat pe primarul municipiului Buzău care a declarat că nu își asumă nimeni această responsabilitate tocmai pentru că expertiza tehnică făcută imediat după prăbușirea podului de la Marghiloman arată că și podul de la Metalurgica este șubred și nu ar putea susține traficul mai mare de 7,5 tone.

”Am primit o adresă de la domnul Neagu prin care mâine, 31 martie 2021, vrea să ridice indicatoarele pentru devierea traficului greu prin Țintești. Așa cum se știe,  atunci când s-a dat Hotărârea de Guvern să refacem cele trei poduri ( Marghiloman și Metalurgica, rutier și cel peste calea ferată), s-a deviat, la propunerea proiectantului care a considerat că este un pericol iminent,  traficul prin comuna Țintești, prin satul Țintești”, a spus Constantin Toma.

Neagu spune că ar fi nevoie de câteva zile în care traficul greu să fie suspendat pe drumul județean pentru efectuarea unor lucrări de întreținere.

”Am primit sesizări, inclusiv de la participanții în trafic, că drumul județean a suferit, din cauza traficului greu, multe deteriorări. Ca să putem remedia carosabilul, pe perioada cât facem lucrările respective, trebuie oprită circulația camioanelor. Nu le putem face cu traficul greu. Aceasta este singura condiție ca să putem să-l aducem la condiții cât de cât normale. Câteva zile. 10 zile. Să-l putem remedia cât de cât. Să astupăm niște gropi”, a explicat Petre Emanoil Neagu.

Toma spune că pericolul este foarte mare și că dacă ar permite trecerea mașinilor de mare tonaj pe podul Metalurgica s-ar putea întâmpla orice, inclusiv să cedeze o parte din pod așa cum s-a întâmplat în 2019  la Podul Marghiloman, când o bucată de balustradă s-a desprins și a căzut pe carosabil.

Pentru că nu este de acord cu solicitarea făcută de Neagu, Toma a cerut ajutorul Prefecturii și Poliției.

”Acest  lucru ne pune în pericol pentru că nu își asumă nimeni răspunderea atât timp cât proiectantul, care este și profesor universitar, consideră că este un pericol dacă ar funcționa acel pod normal . Voi face o intervenție la Prefectură și la Poliție să nu permită o asemenea decizie pentru că ne-ar pune pe toți în pericol”, a spus Toma.

Constantin Toma, primar municipiul Buzău

În replică, Neagu a explicat că restricționarea traficului greu de pe drumul județean este singura condiție pentru astuparea gropilor și că, dacă acest lucru nu este posibil, atunci va lăsa drumul așa.

”Nu avem nimic cu nimeni. Dacă nu va fi restricționat traficul, trebuie să  lăsam drumul așa și apoi după ce se termină podul, să-l refacem total”, a spus președinte Consiliului Județean.

Petre Emanoil Neagu, președinte CJ Buzău

Autovehiculele care vin dinspre Brăila, pe DN2, au, din noiembrie 2019, o rută ocolitoare. Înainte de indicatorul de intrare în municipiul Buzău, șoferii trebuie să vireze stânga, pe drumul județean către Țintești pentru ca apoi să revină la capătul Zonei Industriale, pe Șoseaua Pogonele.