Actualitate

Mesajul Ambasadei Finlandei la București pentru Buzău! Programul ”Clase de inspirație finlandeză” va debuta în câteva zile. Ce presupune

Buzăul, la un pas de a da startul unui proiect derulat în premieră națională. ”Clase de inspirație finlandeză”, pentru care municipalitatea a alocat 4,6 miliarde de lei vechi, va debuta luni, 23 august, iar momentul a fost deja felicitat chiar de Ambasada Finlandei la București, printr-o postare pe pagina oficială de Facebook. De altfel, săptămâna viitoare este așteptătă la Buzău, pe lângă experții în educație de top și profesorii universitari care vor instruit profesorii buzoieni, și ambasadoarea Finlandei.

Peste 2.000 de preşcolari şi elevi din clasa pregătitoare din Buzău vor beneficia de pedagogia finlandeză în cadrul unui proiect derulat de Primărie şi Centrul Cultural “Alexandru Marghiloman”, iar prima etapă va începe luni. Practic, cu această dată va începe instruirea cadrelor didactice care urmează să predea în cele 15 clase selectate să participle în acest program.

Startul programului, care reprezintă o premieră națională, a fost marcat și de Ambasada  Finlandei la București printr-o postare pe pagina oficială de Facebook.

”Suntem foarte bucuroși să vă anunțăm că începând cu 23 august 2021, Primăria Municipiului Buzău și Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” Buzău va implementa programul educațional „Clase inspirație finlandeză” (…)Felicităm autoritățile locale din Buzău pentru că au făcut posibilă derularea acestui proiect.  Este prima dată în România când programul educațional finlandez este implementat în școlile publice”, scrie pe pagina de Facebook.

De altfel, la momentul startului, la Buzău, va fi prezent și o delegație finlandeză, alături de ambasadorul Marjut Akola.

” Începând de luni, 23 august, delegația finlandeză sosește la Buzău și alături de Excelența Sa doamna Ambasador Marjut Akola, dăm startul programului”, a spus Oana Matache, viceprimarul municipiului Buzău.

Prima etapă a programului se desfășoară în perioada 23 august 2021 -1 iunie 2022 și presupune instruirea educatorilor, învățătorilor și directorilor, din cele 15 unități școlare înscrise, precum și monitorizarea permanentă a implementării la clasă și măsurarea rezultatelor în mod științific, la finalul primului an școlar de pilotare a proiectului.

”Educația finlandeză a ocupat mult timp și în mod constant cele mai bune poziții în toate tipurile de evaluări. Merită menționat cea mai importantă recunoaștere a sistemului educațional al țării: conform studiilor internaționale, care sunt efectuate la fiecare 3 ani de către organizația de autoritate PISA, școlarii finlandezi au demonstrat cel mai înalt nivel de cunoștințe din lume. De asemenea, au devenit cei mai buni cititori copii de pe planetă, clasându-se totodată pe locul 2 la științe și pe locul 5 la matematică”, a explicat Oana Matache.

La rândul său, Teodor Cojocaru, consilier local PSD, a oferit câteva detalii despre acest proiect și în emisiunea Focus News.

”Acest proiect va porni săptămâna viitoare și va avea trei faze. Finlanda este un reper pentru educație la nivel internațional. Acesta este un proiect pilot, Buzăul fiind primul oraș care încearcă să aducă o îmbunătățire sistemului educațional. Prima etapă este cea în care patru persoane din Finlanda vin la Buzău. Prima săptămână va fi un curs față în față pentru că este unul foarte improtant și trebuie să se cunoască. Etapa a doua presupune șase săptămâni de monitorizare online. Cursul durează 9 luni, iar în etapa a treia, profesorii vor da un examen, pentru a vedea dacă au reușit sau nu. Vom merge la Ministerul Educației cu rezultatele, iar dacă vor fi foarte bune Ministerul va porni acst proiect la nivel regional apoi la nivel național. Buzăul ar fi pionierul proiectului. Deci, peste 9 luni vom vedea dacă am făcut sau nu bine, dar educația are nevoie de un ajutor”, a subliniat Teodor Cojocaru.

Principiul de bază al pedagogiei finlandeze este “Niciun copil nu rămâne în urmă”.

”Programul își propune și monitorizarea empirică- studiu care să prezinte concret rezultatele acestui proiect -pilot. Mai exact prezentarea aspectelor care s-au îmbunătățit în starea de bine și capacitatea de învățare a copiilor, performanța ca nivel al clasei (principiul de bază al pedagogiei finlandeze fiind ,,Nici un copi nu rămâne în urmă), abilități cognitive de a adapta și aplica în viața reală ceea ce învață la clasă, precum și facilitarea procesului pedagogic pentru educatori și învățători. Şcoala românească nu devine şcoală finlandeză la Buzău Școala românească doar se inspiră din cele mai bune practici. Copiii și profesorii primesc oportunitatea excepțională de a se inspira din pedagogii performante și de a evolua. Investiția în educație este cea mai bună investiție”, a scris Oana Matache.

Publicitate