A început numărătoarea inversă până la debutul noului an școlar. Se fac pregătiri peste pregătiri în școli și grădinițe pentru ca elevii să fie primiți în cele mai bune condiții. Însă au cu ce ajunge copiii la școală, acolo unde ei sunt nevoiți să facă naveta? Sunt suficiente microbuze școlare și sunt ele sigure să-i transporte pe elevi la unitățile de învățământ.
Pentru a se asigura că toate aceste mijloace de transport care vor începe să circule pe șosele din 13 septembrie sunt sigure, inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier vor demara ample controale în perioada imediat următoare alături de polițiști.
„În perioada următoare o să desfășurăm împreună cu Poliția Rutieră acțiuni de control în trafic, pe linia transportului de persoane și ne vom axa atât pe microbuzele și autobuzele care desfășoară curse regulate, cât și pe cele care asigură transportul de elevi. Acțiunile se desfășoară la orele la care apreciem că traficul se desfășoară și este intens. Vom urmări legalitatea transportului, documentele de însoțire atât ale mașinii, cât și ale conducătorului auto, gradul de încărcare al autovehiculelor, și un lucru foarte important, starea tehnică a acestora. Pentru defecțiuni la starea tehnică, pe lângă sancțiunea contravențională, se aplică imobilizarea autovehiculului ca măsură complementară, dar ea încetează când defecțiunile se remediază”, a declarat directorul ISCTR Buzău, Cosmin Marinescu.
Că lucrurile nu sunt tocmai perfecte o recunosc și oficialii din Inspectoratul Școlar. Potrivit șefului ISJ Buzău, Ionel Meiroșu, din circa 140 de microbuze școlare câte sunt în întreg județul peste 40 sunt trase pe dreapta, fiind uzate din toate punctele de vedere. Pentru celelalte, oficialii din Învățământ recomandă autorităților locale să se preocupe pentru a asigura rovinieta, dar mai ales să se asigure că mașinile pot transporta în condiții sigure copiii la școală:
”Avem și noi în jur de 130-140 de microbuze, din care în jur de 40-47 deja nu mai sunt în stare de funcționare, sunt depășite, uzate și fizic și moral. Fiecare unitate de învățământ, fiecare primărie s-a îngrijit și trebuie să îngrijească de starea tehnică, de rovinieta care trebuie plătită și de tot ce înseamnă transportul în siguranță al elevilor”, a declarat Meiroșu la Focus Tv.
Pe de altă parte, oficialii din Învățământul buzoian anunță că primăriile pot depune cereri la Inspectoratul Școlar si la Prefectura județului de înlocuire a microbuzelor școlare vechi si nesigure. Astfel de achiziții urmează a se face, conform autorităților centrale, în perioada următoare, prin programul Planul Național de Redresare si Reziliență.
”Se intenționează achiziționarea unui număr important de microbuze verzi, microbuze electrice, cu 8 sau 9 locuri, care vin să înlocuiască o parte din aceste microbuze care sunt acum în utilizare și care nu mai corespund. Vedem dacă până la sfârșitul acestui an calendaristic o parte din aceste microbuze vor și ajunge în unitățile de învățământ sau în UAT-urile respective, sau în anul care urmează, 2022. Însă, sunt și lucruri mult mai simplu de realizat, adică o revizie tehnică detaliată și completă a mijlocului de transport într-un sediu specializat, care să dea certitudinea și garanția că mijlocul de transport poate asigura siguranța elevilor”, a mai declarat șeful ISJ Buzău.
Adaugă comentarii