Actualitate

MINISTERUL EDUCAȚIEI A PUBLICAT GHIDURILE PENTRU NOUL AN ȘCOLAR, DE LA GRĂDINIȚĂ PÂNĂ LA LICEU. Vezi aici ce-i așteaptă pe copii

Ghidurile pentru grădinițe, învățământul primar, gimnazial, liceal, profesional și vocațional au fost publicate pe site-ul educatiacontinua.edu.ro. Ghidurile sunt adresate profesorilor și școlilor și conțin reglementări privind modul în care se va desfășura noul an școlar 2020 – 2021 pe fiecare ciclu de învățământ.

DESCARCĂ următoarele ghiduri:

Ghidul pentru grădinițe

Ghidul pentru învățământul primar

Ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal

Ghidul pentru învățământul profesional și tehnic

Ghidul pentru învățământul vocațional

Ghidul pentru învățământul special

Ghidurile conțin propuneri de scenarii, modul în care se vor desfășura orele, normele de igienă.

La liceu și gimnaziu, pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare. Singurele pauze comune vor fi de câte 4 minute pentru ca profesorii să ajungă dintr-o clasă în alta, în rest vor fi pauze personalizate fiecărei clase.

Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber, activități care să includă mișcare;

Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;

În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii de clasă;

În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5 minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul didactic;

Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite cadre didactice pe parcursul aceleiași zile.

Pe cât posibil, se va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic.

Pe de altă parte, elevii vor ști cum vor începe cursurile, de acasă din fața calculatorului, sau efectiv din clase, cu doar patru zile înainte de debutul noului an școlar.                  

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a anunțat că pe 7 septembrie Institutul Național de Sănătate Publică va face  publică evaluarea epidemiologică a fiecărei localități în parte. Apoi, pe 10 septembrie, cu patru zile înainte de începutul anului școlar, consiliile de administrație ale școlilor vor prezenta comitetelor județene și inspectoratelor școlare scenariul la care s-au decis să înceapă cursurile. Cu alte cuvinte, fiecare școală în parte va hotărî cum va relua cursurile, fie în sistem online, fir hibrid, adică și din fața calculatorului dar și cu elevi la clasă, fie fizic, cu copiii în bănci, propunerea urmând să fie supusă votului Comitetului Județean pentru Situații de Urgență. Însă toate acestea se vor cunoaște cu certitudine cu doar patru zile înainte de debutul noului an școlar.

“Pe 7 septembrie INSP va face public evaluarea epidemiologic la fiecare unitate administrativ-teritorială. Fiecare va primi evaluarea în funcţie de care se va face deschiderea anului şcolar în funcţie de scenariu pentru fiecare unitate în parte. Pe 10 septembrie, consiliile de administraţie ale unităţilor şcolare vor prezenta comitetelor judeţene, DSP-urilor şi inspectoratelor şcolare scenariul la care s-au hotărât să înceapă anul şcolar. Evaluarea se face de către DSP-uri sub coordonarea Comitetelor Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă. Libertatea, între ghilimele, acordată unităţilor de învăţământ este acea responsabilizare în contextul în care vrem ca fiecare unitate şcolară să înceapă particular acest an şcolar şi scenariile prezentate acum două săptămâni să fie adaptate, personalizate pentru fiecare unitate şcolară”, a afirmat ministrul Sănătăţii.

Ministrul Sănătății a precizat că părinții vor trebui să dea dovadă de o maximă responsabilitate și să nu și trimită copiii bolnavi la școală. Pe de altă parte, ministrul Nelu Tătaru a dat asigurări că nici o decizie nu va fi luată în privința unui copil care va prezenta simptome la școală, fără acordul părinților    

“Nu va mai exista acea declaraţie pe propria răspundere, urmând ca fiecare dintre noi să avem responsabilitatea acelui triaj observaţional din informarea părintelui sau observarea elevului, precum şi adaptarea sau nu după un triaj observaţional către un triaj epidemiologic, existenţa unui personal medical calificat care să facă acest triaj epidemilogic, existenţa unei zone de izolare unde copiii care prezintă simptomatologie respiratorie să poată fi la un moment dat cantonaţi până la o evaluare medicală în contextul în care putem avea un diagnostic sau o supoziţie de diagnostic. Nicio decizie nu va fi luată fără să aibă acordul părintelui. O urgenţă imediată fiind cea care va solicita anunţarea 112 şi mers către o unitate spitalicească. Copiii de la grădiniţe nu vor purta mască. Regulile impuse în condiţiile unei pandemii le vom respecta în funcţie de fiecare scenariu în parte. Considerăm că cele mai multe şcoli pot desfăşura activitatea într-un scenariu 1, dar rămâne la latitudinea şi libertatea adaptării celor trei scenarii la fiecare unitate şcolară în parte”.

Pe de altă parte, ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat că procesul de educație, întrerupt în luna martie din cauza pandemiei de coronavirus, trebuie să continue.

În județul Buzău, potrivit celei mai recente situații întocmite de autoritățile sanitare, cele mai mari rate de infectare sunt în Gălbinași- 1,63, Florica 1,54, și municipiul BUZău 1,47. Dacă trendul se va menține, aici începerea școlii cu prezența fizică a copiilor în sălile de clasă va fi incertă. Lucrurile nu sunt, însă, clare ci pot suferi modificări . Modul în care vor învăța copiii din 14 septembrie va depinde de numărul de cazuri noi de coronavirus din săptămâna imediat următoare. Situația epidemiologică din fiecare localitate prezentată pe 7 septembrie, referitoare la evoluția pandemiei în ultimele 2 săptămâni, va fi decisivă.

În schimb, școala ar putea începe, fără emoții, în sistem clasic la Luciu, Chiliile, Cănești, Pardoși.

 În aceste comune, de la debutul pandemiei de coronavirus și până în prezent, nu a fost depistat nici măcar un caz de infectare cu COVID 19.

Anunţul Buzoian

Implică-te!

Publicitate

Publicitate