Când toată lumea se bucura de minivacanța de 1 Mai, pe șantierele Autostrăzii Moldovei era furnicar. De săptămâna trecută, sute de muncitori au fost mobilizați pe podul peste râul Buzău de la Vadu Pașii, al doilea cel mai lung pod rutier din țară, parte a tronsonului Buzău-Focșani. Structura monumentală, care va asigura descărcarea de pe Autostrada A7 direct pe DN2B la ieșirea din Buzău spre Brăila, este într-un ritm intens de execuție.
Potrivit imaginilor surprinse de echipa Focus TV și prezentate seara trecută în exclusivitate de postul regional de televiziune, lucrările se află într-o etapă avansată. Se așterne stratul de uzură pe calea 1 și se montează panourile fonoabsorbante, în timp ce pe calea 2 sunt în desfășurare lucrări complexe de iluminat, ITS, hidroizolație și montare de parapet metalic.
Odată dat în trafic, podul va schimba complet fluxurile de mobilitate: descărcarea de pe A7 nu se va mai face prin Vadu Pașii, ci direct pe DN2B, iar pentru cei care urcă spre Moldova, accesul pe autostradă se va face tot din DN2B, evitând vechiul traseu aglomerat.
Pentru a permite aceste conexiuni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a impus de marți, 6 mai, restricții de circulație între kilometrii 9+430 și 11+020 ai DN2. Circulația este deviată prin două noi sensuri giratorii aflate în construcție, parte a nodului de descărcare/racordare dintre A7 și DN2B. (Detalii AICI)
Situația generală pe tronsoanele Autostrăzii A7
În prezent se circulă pe autostradă între Buzău și Focșani, precum și pe lotul Dumbrava – Mizil al tronsonului Ploiești – Buzău.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis recent un avertisment clar constructorilor: mobilizare totală în punctele critice, altfel se riscă întârzieri. Printre zonele cu probleme se numără două pasaje de pe tronsonul Ploiești – Buzău (la km 7 și și la km 38), dar și intersecțiile complicate cu rețeaua națională de drumuri, în multe zone lucrările de racordare fiind întârziate.
Lucrările avansează bine pe majoritatea tronsoanelor, însă autoritățile rămân vigilente, mai ales pe porțiunile unde termenele asumate pentru 2024 sunt sub presiune. În continuare, se lucrează intens pe loturile Mizil – Pietroasele și Pietroasele – Buzău, precum și pe toate cele trei loturi dintre Focșani și Bacău, cu obiectivul de a asigura circulația pe segmentul Ploiești–Bacău până la finalul anului 2025.
Adaugă comentarii