Actualitate

Nodul rutier cu A7 ce se va construi la Buzău, neprevăzut în proiectul inițial. Azi a fost făcut anunțul

Oficialii din Ministerul Transporturilor au anunțat astăzi scoaterea la licitație a lucrărilor pentru realizarea a trei noduri rutiere pe tot atâtea autostrăzi, în vederea creșterii capacității de trafic și îmbunătățirii conectivității la nivelul infrastructurii rutiere naționale. Vizate sunt 3 autostrăzi din sudul țării, respectiv A0, A2 și A7, aflată în plin proces de construcție. În cazul A7, este vorba despre un nod rutier care nu era prevăzut inițial în proiect și care ar urma să fie realizat în zona Cochirleanca.

”A fost publicată în SEAP documentația de atribuire pentru realizarea a încă 3 noi noduri rutiere pe trei autostrăzi diferite, după cum urmează:

Nod rutier Clinceni, localizat în zona localității Clinceni (Ilfov), Lotul 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0

Nod rutier Borcea (km 131+500), localizat pe Autostrada Soarelui A2, tronson Drajna – Fetești

Nod rutier Cochirleanca (km 15+500), localizat pe Autostrada Moldovei A7, tronson Buzău – Focșani”, a anunțat secretarul de stat liberal din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, termenul de depunere a ofertelor este 18 martie.

Pe Autostrada Moldovei vor mai fi încă două noduri, aflate în diverse stadii:

”Autostrada Moldovei A7 :

Dumbrava – Nod de descărcare în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzii A7 cu A3 – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier

Adjud – se află în etapa de proiectare (SF) și de depunere documentație pentru obținere Certificat Urbanism”.

La nivel național, pe întreaga rețea de autostrăzi vor fi construite în total 36 de noi noduri rutiere.

”Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții de mai sus este asigurată din fonduri europene nerambursabile. Realizarea acestor noduri rutiere reprezintă o strategie de conectivitate suplimentară între drumurile de mare viteză (autostrăzi și drumuri expres) și zonele în curs de dezvoltare, atât pentru a crește sustenabilitatea infrastructurii de mare viteză, cât și a consolidării dezvoltării unor zone economice”, a mai precizat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.