Actualitate

(P) Cum să te simți mai energic dimineața

Oboseala de dimineață este normală pentru mulți oameni. Deși este important să ne concentrăm pe cauzele care stau la bază pentru a asigura un somn de bună calitate, există modalități de a energiza corpul și de a ajuta pe cineva să se simtă mai treaz dimineața, pe lângă a bea o ceașcă de cafea și a încerca un supliment precum Vitamax.

În acest articol, discutăm despre câteva trucuri care pot ajuta o persoană să se simtă energică dimineața sau să se trezească mai repede.

Apa

Consumul de apă te poate ajuta să te simți mai energic dimineața. Dacă bei apă la prima oră dimineața, îi furnizezi corpului hidratarea de care are nevoie pentru a-ți începe ziua. De asemenea, apa poate alunga orice somnolență care provine de la o ușoară deshidratare. Oboseala este un simptom comun al deshidratării.

Atunci când o persoană bea apă, aceasta stimulează alte organe și sisteme din corp și poate încuraja o stare mai trează. Unii oameni preferă un pahar de apă caldă, sau apă cu lămâie și scorțișoară, pentru a stimula în continuare corpul.

Întinderile

Câteva întinderi simple ajută la încălzirea mușchilor și la promovarea circulației în corp, ceea ce ar putea ajuta la trezitul de dimineață. Mulți oameni se întind instinctiv, cum ar fi mișcarea brațelor peste cap sau extinderea picioarelor în pat. A petrece 5 minute pentru a te întinde sau a încerca niște ipostaze simple de yoga pot ajuta la trezirea mușchilor și a corpului.

Exerciții rapide

A face exerciții fizice în timp ce ești obosit s-ar putea să nu pară atrăgător, dar poate stimula corpul, poate face sângele să curgă și te poate face să te simți mai alert. Antrenamentul nu trebuie să fie intens.

Activități simple, cum ar fi o scurtă plimbare rapidă, dans sau chiar câteva salturi pot ajuta la creșterea ritmului cardiac și respirator, care poate trezi corpul mai repede.

Exerciții de respirație

Exercițiile de respirație pot stimula corpul, deoarece crește circulația oxigenului, ceea ce ar putea face o persoană să se simtă mai trează. Respirațiile lungi, profunde sau tehnicile de meditație cu respirație ghidată pot ajuta pe cineva să se simtă mai treaz și mai alert.

Evitarea butonului de Snooze

Când te trezești cu o alarmă bruscă, tentația de a apăsa pe butonul de Snooze câteva minute în plus se poate simți bine, dar te-ar putea face să te simți mai obosit când te trezești din nou.

În timp ce încerci să adormi din nou, este puțin probabil să simți beneficiile odihnei și, în schimb, poți simți inerția somnului. Acesta este sentimentul de confuzie și oboseală după trezire.

Este mai bine să te ridici imediat din pat și să-ți începi ziua când sună ceasul cu alarmă. Dacă acest lucru este dificil, poți încerca să nu îți ții alarma la îndemână. Dacă plasezi alarma peste cameră, vei fi mai puțin susceptibil de a o amâna, deoarece trebuie să te ridici din pat fizic ca să o oprești.

Dușuri reci

Dusurile reci dimineața te pot energiza și revigora. În timp ce dușurile calde tind să relaxeze corpul și mintea, apa rece poate face contrariul. Un studiu din 2016 sugerează că un duș rece cauzează o concentrație crescută de norepinefrină.

Studiul notează că apa rece determină dilatarea vaselor de sânge ale țesuturilor mai profunde, ceea ce crește ritmul cardiac, fluxul sanguin și circulația. Prin urmare, dușurile reci pot stimula corpul să se trezească și să fie mai alert, determinând o persoană să se simtă mai energizată.

Dacă nu vrei să faci un duș rece, îți poți stropi apă rece pe față. Acest lucru poate produce un efect stimulativ similar.

Mirosuri energizante

Unele parfumuri tind să facă rapid o persoană să se simtă mai trează sau mai activă, deși efectele variază de la persoană la persoană.

Mirosurile simple, cum ar fi cafeaua, menta proaspătă sau coaja de lămâie pot ajuta la energizare aproape instantaneu. Un studiu efectuat pe animale în medicina complementară și alternativă bazată pe dovezi sugerează că unele mirosuri pot ajuta la reducerea oboselii, inclusiv uleiuri esențiale de:

  • rozmarin
  • mentă
  • portocale
  • cuișoare

Un mic dejun mai ușor

În timp ce micul dejun este important pentru a energiza corpul, acesta poate avea efectul opus dacă mănânci o masă prea consistentă. Persoanele care consumă un mic dejun bogat pot observa că se simt mai lente, pe măsură ce corpul le digeră mâncarea. De asemenea, pot avea nevoie de stimulente, cum ar fi cofeina, pentru a le oferi energie.

Un mic dejun mai mic și sănătos te poate ajuta să-ți începi ziua mai repede și să susții nivelul de energie. Ai putea încerca terci, cereale, ouă, fructe și legume.