Actualitate POLITICĂ

Parcările de pe Unirii, studiu de caz. Senatorul PNL Vlad Pufu: “Anticipez un butoi cu pulbere acolo”

Lipsa locurilor de parcare de pe Bulevardul Unirii, cel mai mare bulevard din municipiul Buzău, aflat în plină reabilitare, o bombă cu ceas. Sute de locuri de parcare vor dispărea odată cu modernizarea bulevardului, fără a se fi găsit deja soluții concrete pentru amenajarea unor parcări noi, unde locatarii de pe Unirii să își lase autoturismele. Semnalul de alarmă este tras de senatorul PNL, Vlad Mircea Pufu.

Prezent în studioul Focus Tv, parlamentarul de Buzău a vorbit despre criza parcărilor ce se conturează tot mai mult pe Bulevardul Unirii, unde, odată cu reabilitarea arterei, toate parcările aflate de-o parte și de cealaltă a bulevardului ar urma să fie desființate. Unde vor fi mutate? Deocamdată nu este clar. Senatorul PNL, Vlad Mircea Pufu, a venit cu un exemplu concret și a arătat cât de mult se va adânci criza parcărilor.

“Constatăm în fiecare zi că proiectul se schimbă prin declarațiile primarului….ba avem parcări, ba n-avem, ba le facem suspendate, ba subterane, ba la Fabrica de Lapte. Eu am făcut un studiu de caz în zona blocului Olimpic. Acolo sunt 415 apartamente în blocurile B11, B12, B13, B14, E1, E2-blocuri de 10 etaje, și celelalte din jur, adică 24 A, 24 B, până la F, ceea ce înseamnă 415 apartamente. Știți câte parcări a trasat Urbis? 90! Atât spațiu au avut.”

Senatorul PNL atrage atenția că sute de familii vor fi puse într-o situație aproape fără ieșire. De asemenea, parlamentarul de Buzău arată că problema ar fi fost evitată dacă înainte de startul proiectului de reabilitare ar fi fost realizat un studiu amănunțit cu privire la soluțiile pentru rezolvarea crizei parcărilor odată cu modernizarea Bulevardului Unirii.

“Va fi nevoie de peste 300 de locuri de parcare, conform studiului realizat luând în calcul o singură mașină pentru o familie. Acolo, în această toamnă, anticipez un butoi cu pulbere pentru că nu s-a făcut un studiu înainte și nu s-a prevăzut absolut nimic din acest punct de vedere. S-a mers doar cu proiectul și ne-am gândit doar să modernizăm acolo, fără să ne gândim și la aceste aspecte care vor apărea. “Lasă, că vedem după aceea”, nu e așa, nu se lucrează așa, dai viața a peste 1000 de oameni peste cap.”

Și, în contextul crizei parcărilor din municipiu, a mai apărut o problemă: prețurile exorbitante pe care au ajuns să le plătească unii buzoieni pentru a fi siguri că au un loc pentru mașină, lângă casă.

“În urma licitațiilor pe locurile de parcare s-a ajuns la taxe aberante: 40 de milioane, 50 de milioane de lei, pe an. Cine își permite? Probabil câțiva, dar cu restul ce facem? Îi punem să vândă tot și să-și schimbe într-o zi stilul de viață? Eu înțeleg că ăsta e trendul, să renunțăm la mașini, dar nu se poate în două săptămâni, într-o lună sau într-o vară.”