Actualitate

PRIMĂRIA ȘI CFR SE CEARTĂ, SIGURANȚA PIETONILOR ESTE CA-N TREN!

Pasajul subteran de la Gara Buzău are nevoie  de intervenții de urgență, în condițiile în care o expertiză realizată anul trecut a arătat negru pe alb că au apărut probleme la structura de rezistență. Însă, în timp ce cetățenii circulă zilnic pe aici, punându-și în pericol viețile, CFR, proprietarul pasajului, pasează întreaga răspundere către autoritățile locale.

Într-un răspuns transmis la solicitarea FOCUS Tv și șansanews.ro, oficialii CFR SA spun că în niciun caz, în momentul de față, nu pot demara lucrări de consolidare a pasajului, în condițiile în care acest obiectiv este inclus într-un amplu proiect derulat cu fonduri europene. Acest proiect trebuie să își urmeze cursul, ceea ce înseamnă că între timp nu poate fi demarată nicio altă lucrare la pasaj.

“Sucursala Regională CF Galați a predat pasajul pietonal subteran din Stația CF Buzau, Primăriei Buzău, pe baza unui contract de comodat (încheiat în data de 03.02.2020), în vederea realizării de către UAT Buzău a lucrărilor de reparații și igienizare. Menționăm faptul că, după demararea lucrarilor, Primăria Buzău a efectuat o expertiză tehnică, din care a rezultat că, pasajul are nevoie de lucrări mai ample, care nu fac obiectul contractului de comodat. În data de 07.04.2020, CNCF CFR SA a încheiat contractul sectorial de servicii privind «Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj- Focșani« – Studiu de fezabilitate, iar Ordinul de începere a prestării serviciilor a fost transmis în data de 04.05.2020. Acest proiect face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei și este propus pentru finanțare din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM 2014-2020). În cadrul lucrărilor civile în stații, contractul va evalua, urmare expertizelor tehnice, toate lucrările aparținând de domeniul civil prevăzute a fi realizate în stațiile de cale ferată, printre care se află și modernizarea (reabilitarea) pasajelor pietonale, rampelor de acces, copertinelor, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și echiparea cu elemente de protecție și siguranță (balustrade) rampe, echipamente de iluminat, inclusiv dotarea cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă. Urmare celor menționate, precizăm că, în prezent, SRCF Galați nu poate demara o altă investiție pentru reabilitarea acestui pasaj pietonal. »

Până atunci, CFR doar va delimita zona pentru a atenționa călătorii cu privire la riscul la care se expun. Aceeași recomandare fac și autorităților locale, de a avertiza buzoienii cu privire la pericolul din pasaj.

 “Din analiza expertizei tehnice întocmite de Primăria Buzău, nu a rezultat necesitatea închiderii circulației pietonale pe anumite tronsoane, urmare problemelor descoperite la structura de rezistență a tunelului pietonal. Menționăm faptul că, până la finalizarea studiilor de specialitate (expertiza, studii topo, geotehnice) din cadrul studiului de fezabilitate sus-amintit, prin care se vor specifica în clar măsurile pentru punerea în siguranță, SRCF Galați va marca/delimita zonele cu pericol de accidentare pentru publicul călător care se deplasează prin acest tunel pietonal. »arată oficialii CFR SA.

Cu alte cuvinte, pasajul rămâne deschis, deși, în orice moment, viața oamenilor care se aventurează să îl traverseze este pusă în pericol.

Mica Publicitate