Primul camion electric din România, cu o autonomie de 350 de kilometri și o capacitate de 40 de tone, va fi testat, timp de o lună, la Buzău. Vehiculul va fi utilizat pentru aprovizionarea a două fabrici de reciclare și producție din Buzău și Urziceni, aparținând Green Group, lider de piață în reciclarea plasticelor. TIR-ul electric funcționează pe șase pachete de baterii și, comparativ cu un camion diesel, permite o reducere a emisiilor de carbon de aproximativ 36%.
„Chiar dacă este vorba doar despre o lună de testare, alegerea de a utiliza acest camion electric Scania reflectă angajamentul nostru continuu pentru inovație și sustenabilitate în domeniul reciclării. Pe lângă activitatea noastră de reciclare și producție, ne concentrăm și pe zona operațională, pe identificarea celor mai eficiente soluții de transport, menite să reducă impactul asupra mediului și să sprijine creșterea businessului nostru”, a declarat Alina Genes, CEO GreenTech.
Cât timp se va afla în teste la Buzău, camionul va transporta baloți PET din depozite din județele Ilfov și București către fabrica de reciclare din Buzău. Ulterior, fulgii de plastic rezultați vor fi transportați la fabrica de fibră poliesterică din Urziceni, jud. Ialomița. Pentru a utiliza acest vehicul, compania care îl va testa a instalat stații de încărcare la Buzău și Urziceni.
Camionul poate fi încărcat numai la stații de încărcare rapidă, cu o putere maximă de 350 kW, ceea ce permite o încărcare completă într-o oră și jumătate. În timpul testului, camionul a fost dotat și cu o stație mobilă de încărcare de putere mai mică.
Producătorul TIR-ului electric anunță că lucrează la îmbunătățirea performanțelor mijloacelor de transport care pot contribui la reducerea emisiilor de noxe.
„Suntem încântați de interesul față de soluțiile complet electrice din partea unei importante companii din industria reciclării. Și suntem și mai încântați de preocuparea tot mai frecventă a companiilor din România pentru reducerea emisiilor de CO2 și protejarea mediului. Reducerea emisiilor de CO2 reprezintă un scop principal al Scania, dezvoltăm în permanență soluții pentru veni în ajutorul clienților ce doresc emisii reduse de CO2, rezultate în urma transportului”, a declarat Evelina Enăscuta, reprezentant marketing Scania.
GreenTech reciclează peste 150.000 tone deșeuri PET/an, transformându-le în fulgi de plastic, din care produce granule RPET, folosite la producția de noi ambalaje (bottle-to-bottle), fibre poliesterice, utilizate în industria automotive pentru tapiserie sau capitonaj, în industria de igienice, pentru plasturi, servețele umede și altele, și bandă PET, un produs superior de legătorie pentru sarcinile mari și grele.
… câteva zeci de camioane de acest gen și s-a dus asfaltul patriei!…