Actualitate Tineri pentru România

REUȘITA UNEI BUZOIENCE ÎN PANDEMIE! A renunțat la jobul din corporație pentru a-și dezvolta propriul brand de haine

De la un simplu angajat în vânzări la antreprenoriat a fost doar un pas pentru o tânără din Buzău pentru care schimbarea profesională a venit chiar în pandemie. În urmă cu un an, Alexandra Uzum a renunțat la jobul pe care îl avea de zece ani pentru a-și pune în practică visul de a avea propria afacere. Deși restricțiile impuse de pandemia de coronavirus i-a îngreunat planurile puse pe hârtie, în doar câteva luni, tânăra antreprenoare și-a lansat propriul  brand de haine pentru mămici și copii.

Pentru Alexandra Uzum, visul de a avea propria afacere a prins contur odată cu venirea pe lume a fiului ei. Deși până atunci mai cochetase cu ideea de a-și dezvolta o afacere, tânăra nu a avut curajul să renunțe la cariera în vânzări pe care și-o construise de la vârsta de 19 ani. Însă, la aniversarea de un an a fiului ei, pe când își căuta hăinuțe potrivite pe care să le poarte la marea sărbătoare, Alexandra a realizat că acela este momentul dar și domeniul în care ar putea încerca să-și pună în practică visul de a fi antreprenor.

”Mereu m-am gândit să fie ceva din zona frumosului pentru că am așa o atracție pentru acest domeniu, iar în momentul în care a venit copilul, și când ne apropiat de aniversarea de un an și urma să ne cumpărăm hainuțe pentru noi, pentru că nu am găsit în comerț ce căutam, am făcut pe comandă, la o croitoreasă, un set pentru mine și fiul meu. Am ales materialele, modelul, iar ceea ce a ieșit a fost , ulterior, prototipul pentru startul afacerii mele. Atunci am făcut setul, atunci l-am purtat, ne-am simțit foarte bine. A contat foarte mult că am căutat pe piață un set și nu l-am găsit. Am observat că există foarte multe hăinuțe pentru mamă-fiică dar nu și pentru mamă-fiu”, a povestit, luni seară, la Focus News, Alexandra Uzum.

Povestea de afaceri a tinerei din Buzău s-a conturat destul de rapid deși Alexandra recunoaște că nu are niciun talent în acest domeniu. Experiența dobândită în vânzări a ajutat-o foarte mult în a coordona și a aduna toate datele necesare pentru ca ideea pusă pe hârtie să devină o afacere rentabilă.

”Nu este un talent în confecții efectiv, dar eu cred că există două categorii de oameni pe lume: acei oameni care au un talent pe care și-l dezvoltă și așa reușesc, și o altă categorie de oameni care prin muncă, perseverență, ambiție pot avea succes”, a spus tânăra antreprenoare.

Afacerea gândită online, un avantaj în pandemie

Startul a presupus pe lângă un plan bine gândit și o investiție pe măsură. Alexandra a pus la bătaie 20.000 de euro, bani pe care încă nu a reușit să-i recupereze decât pe jumătate

”Investiția inițială a fost de aproximativ 20.000 de euro. Din acest buget alocat am confecționat prima serie de hăinuțe, undeva la 10 modele. De asemenea, tot din această sumă am creat site-ul și am investit în materia primă și promovare. Până acum nu poate fi vorba de profit, însă de când am început să vindem  am reușit să recuperăm jumătate din investiția inițială. Toți banii i-am reinvestit pentru că acum scopul nostru este să refacem stocurile la toate modelele pe care le avem”, a spus tânără din Buzău.

Cu alte cuvinte, afacerea a mers bine. Clientele au apreciat produsele pe care ea le-a creat. Un avantaj a fost și faptul că, încă de la început, întreaga vânzare a fost gândită în online,prin intermediul site-ului zumini.ro și rețeua socială, mai ales că pandemia a favorizat comerțul pe internet.

Hăinuțele, produse într-o fabrică din Buzău

Gama de produse ”Zumini” a ajuns să conțină 70-80 de produse diferite care sunt confecționate într-o fabrică din Buzău. Sunt confecționate hăinuțe pentru mame și copii, începând de la câteva luni, astfel că principalele cliente sunt fie mămicile care vor seturi speciale pentru ele și fii/fiicele lor fie prietenii sau chiar bărbații care vor să facă un cadou celor din familia lor.

”Prețurile pornesc de la 65 lei un body cu broderie până la 250 de lei , un produs de damă. În cazul seturilor, prețurile sunt mai mari însă, clientul are și o reducere fiind vorba de două produse achiziționate. Mi-am dorit foarte mult să nu fie un preț exagerat, fiind o afacere în care mă gândesc la fiecare detaliu, mă pun eu în locul cumpărătorului”, a spus Alexandra.

În acest an, tânăra antreprenoare vrea ca brandul său să devină cât mai vizibil în piață, să crească capacitatea de producție prin lansarea de noi modele, dar și să deschidă un showroom în care clienții să poată vedea și proba hăinuțele.

Alexandra Uzum spune că în plan este și participarea la târgurile de profil ,atunci când acestea vor putea fi reluate, mai ales că a observat, că produsele ”fabricat în România” sunt foarte bine primite, iar asta o motivează să scoată pe piață hăinuțe de o calitate superioară, din materiale naturale și modele cât mai atractive.