SĂNĂTATE

SFATURILE LUI DR. MENCI. Fasolea, sănătate curată pentru organism. Cum să pregătești fasolea în mod corect

Fasolea este un aliment complex, bogată în antioxidanți și o sursă importantă de fibre și proteine. Având un indice glicemic scăzut, ea este recomandată diabeticilor.

Totuși, dacă nu e gătită în mod corespunzător, poate face mai mult rău decât bine.

Prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi a vorbit, la Medika TV, despre modul corect în care trebuie preparat acest aliment.

“Trebuie neapărat să lăsăm fasolea la înmuiat în apă rece cu o seară înainte.  Dimineață vom găsi fasolea hidratată, iar pielița poate să fie chiar îndepărtată. Se pune fasolea la fiert în apă rece cu o linguriță de bicarbonat, se lasă la fiert 20-30 de minute, în funcție de fasole. Apele de înmuiere se aruncă. De ce? Pentru că în felul acesta vom îndepărta acele zaharuri flatulente – stahioza, rafinoza, meribioza, care ne produc o cantitate mare de gaze. De aceea fasolea pregătită incorect e flatulentă. Dar de asemenea fasolea care nu e pregătită și termic suficient încă mai păstrează niște factori care blochează digestia, în special digestia proteinelor, iar asta poate avea în timp efecte toxice asupra ficatului, rinichilor și chiar blocarea digestiei. Iată că un aliment sănătos, care conține și proteine, carbohidrați și fibre, poate deveni periculos dacă nu e pregătit corect”,  a spus dr. Menci.

Pe de altă parte, reputatul specialist a vorbit despre beneficiile consumului de fasole.

“O mâncare din boabe de fasole e recomandată inclusiv suferinzilor de dislipidemii, boli ale aparatului cardiovascular, celor care suferă de constipație și chiar diabet zaharat, dar cu moderație. Fasolea e binevenită și în cazul celor care sunt supraponderali. E și un aliment de post, care e bun și în cazul celor care au intoleranță la gluten și boală celiacă. Esențial e să știm să o pregătim”,  a adăugat prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi.



Publicitate