Actualitate

STRIGĂTUL UNUI CUNOSCUT PROFESOR DIN BUZĂU: ”E nedrept! Avem voie la mall și la restaurant, dar la școală nu”

Veronica Bulf,  profesor de Limba și Literatura Română la Școala George Emil Palade din Buzău, a relatat la Focus TV, în emisiunea Focus News,  neajunsurile care reies din învățământul online, repercusiunile pe care acest mod de a preda le poate avea pe termen scurt și mediu asupra copiilor, spunând, totodată, că e nedrept, până la urmă, că avem voie să mergem la restaurant sau la mall, dar la școală, cursurile multor școli se desfășoară online.  

Într-o intervenție la Focus TV, cunoscutul  profesor, Veronica Bulf, a relatat modul în care au decurs cursurile online la școala George Emil Palade, la care predă.

”În online timpul a fost valorificat la maximum. Noi, vorbesc de școala George Emil Palade, am avut orele de 50 de minute și pauzele de 5 minute și atunci, în online, am făcut orele ca la școală. Singurul inconvenient a fost acela că nu am putut face evaluare scrisă, cel puțin la copiii mai mari, clasele a 7-a, a 8-a. Dacă la clasa a 5-a am reușit să facem teste în Google Forms sau pe alte căi de realizare a testelor, la clasele a 7-a și a 8-a, fiind mai mari, găsesc mijloace să se fofileze, să găsească niște răspunsuri și se mulțumesc cu rezultatele de pe moment, nu cu acumulările serioase care ar veni în urma învățăturii, dar o evaluare, oră de oră s-a făcut. Evaluare atât a temelor, cât și a cunoștințelor, o evaluare orală, singurul lucru care ne-a lipsit a fost evaluarea scrisă. Vorbesc strict despre învățământul în online din oraș. La țară sunt convinsă că a fost un impediment major în desfășurarea procesului de învățământ, dar la oraș, nu.”

Totodată, profesorul buzoian spune  că elevii care vor să învețe, au învățat și în online, însă probleme pot apărea, în timp, la cei mai puțin conștiincioși, în cazul cărora golurile se pot adâci și mai mult dacă orele se desfășoară din fața calculatorului, fără a exista un control riguros al profesorilor asupra temelor și cunoștințelor acumulate de fiecare copil în parte.

” Cei care vor să învețe, învață. Alții găsesc diverse motive. Fie nu i se aude microfonul, nu se vede camera, mi-a picat internetul, mi-a picat curentul, ș.a.m.d. Din învățământul online lipsesc evaluarea scrisă  și socializarea, până la urmă. Suntem oameni și avem nevoie de comunicare. Dacă la școală le putem atrage atenția celor care, poate, mai visează, care nu sunt atenți, din fața calculatorului nu mai putem face același lucru. Copii care nu vor promova, probabil, vor fi. La un copil care este mai slăbuț, are goluri, în mediul online dacă nu este atent și implicat, este posibil să aibă goluri și mai mari. Trebuie să existe o strânsă legătură între copii și familie, pentru că dacă familia nu este aproape și nu își îndeamnă copilul să învețe, să fie activ, să intre la ore…E adevărat că unii părinți nu pot sta în permanență cu ei, dar suntem într-un cerc vicios în acest moment.”

Dincolo de studiu, cadrul didactic, cu o vastă experiență la catedră și în lucrul cu copiii, spune că elevii au nevoie și de socializare.

Veronica Bulf lansează și un strigăt prin care spune că e nedrept ca elevii să nu poată să meargă la școală, cu respectarea tuturor condițiilor de prevenire a transmiterii coronavirusului,  în timp ce în mall-uri se poate merge, fără probleme.

”Două săptămâni la școală, acum din  nou în mediul online. Suntem ca mingea de ping-pong, când într-o parte, când în cealaltă. Cu toții avem de suferit. Atât elevii, cât și noi, profesorii, dar și societatea în sine. E nedrept! Bieții copii sunt acasă, dar avem voie să mergem la mall, avem voie la restaurante, dar la școală, nu. Dar, acestea sunt regulile, le respectăm. Legea nu am făcut-o noi. ”

Veronica Bulf predă de 23 de ani la Școala George Emil Palade din Buzău. Pe lângă rezultatele obținute cu elevii care o recomandă, Veronica Bulf a devenit și mai cunoscută în 2019 când nu a vrut să primească flori de la elevi, de 1 și 8 martie. A recomandat, în schimb, să fie cumpărate cu aceiaşi bani rechizite care să fie donate copiilor ce provin din familii nevoiașe.