Actualitate

TRAGEDIA DE LA AMBULANȚĂ! Câteva explicații care dau frisoane pacienților

Serviciul Județean de Ambulanță Buzău este scena unor tensiuni în creștere după accidentul produs marți seara, la Mărășești, unde o autospecială s-a răsturnat, pacienta intubată care urma să fie transferată la Bacău pierzându-și viața, iar medicul de pe ambulanță fiind internat cu multiple traumatisme.

În acest caz a fost deschis un dosar de cercetare penală pentru infracțiunile de ucidere din culpă și vătămare din culpă, iar primul vizat de responsabilitate este șoferul de pe ambulanță. Cazul a pus o foarte mare presiune pe ceilalți angajați ai serviciului pentru că nimeni nu ia în discuție de ce a fost nevoie să fie trimis într-o cursă de 400 de kilometri un șofer care era deja de 11 ore în tură. Datele din anchetă arată că evenimentul rutier de la Mărășești a avut loc în jurul orei 20,00, oră la care șoferul trebuia să fie deja casă, după o tură de dousăprezece ore. Cu o ceva mai bună organizare, Serviciul Județean de Ambulanță putea să decaleze programul, astfel încât cel puțin un echipaj să vină mai devreme cu o oră în tura care în mod normal începea la ora 19,00. Asta cu atât mai mult cu cât, în această perioadă, vorbim despre o suprasolicitare a echipajelor de pe ambulanțe care trebuie să rezolve de la transferuri de pacienți COVID-19, uneori în spitale aflate la sute de kilometri distanță, la prelevare de probe pentru teste RealTime PCR, dincolo de urgențele zilnice.

Tendința, imediat după înregistrarea acestui caz, este să se analizeze strict situația de fapt, fără a lua în calcul contextul care a condus la tragedia de la Mărășești. Fiind, totuși, un accident de muncă, responsabilii cu securitatea în muncă de la nivelul SAJ Buzău trebuie să transmită un raport către Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea. La rândul său, instituția vrânceană poate cere date suplimentare sau poate chiar să inițieze propria anchetă. Cert este că, deocamdată, cazul este analizat intern la Serviciul Județean de Ambulanță și asta creează temerea, printre angajați, că o mână o va spăla pe cealaltă, în timp ce șoferul ambulanței, trimis în cursă după 11 ore de muncă, va juca rolul acarului Păun.

În mod normal, primii care ar trebui să strige, revoltați de o asemenea situație, și să ceară luarea unor măsuri interne după tragedia de la Mărășești, ar fi sindicaliștii de la SAJ Buzău. Și poate că așa ar face, dacă între conducerea sindicatului și cea a serviciului nu ar exista o relație de cumetrie care a făcut să se piardă și avântul luptei sindicale, dar și rostul existenței unei asemenea structuri. Pentru că, deși pe la colțuri, angajații Ambulanței se plâng de tot felul de situații, unele de-a dreptul abuzive, sindicatul din unitate este într-un somn profund. Un somn care nu a fost deranjat nici de cazul recent al angajării unui șofer de ambulanță în privința căruia există suspiciunea că șofează în baza unei dovezi provizorii de circulație, după ce permisul i-a fost suspendat. Un caz aflat în documentarea redacției noastre și asupra căruia vom reveni.

Până atunci, un semnal rămâne de luat în serios de către alte instituții ale statului care ar trebui să ceară verificări la Serviciul Județean de Ambulanță și să afle răspunsuri absolut necesare. Altfel, fiecare dintre noi ne vom întreba, dacă va trebui să urcăm într-o ambulanță, cât de sigur este că vom fi salvați.

Autorul știrilor

Redactia sansanews.ro

2 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu

Lasă un răspuns la Elena Panțuru dată afară de la SAJ BZ de Dr Zissu Cancel reply

  • Este normal la cum se fac angajările.Ar fi fost normal ca angajarea pe perioada pandemiei să se facă din rândul celor care au participat la concursurile anterioare de angajare și au obținut punctaj de trecere la examen sau la proba scrisă și nu au mai fost la interviu.Dar…..

    • Era normal ca angajările la SAJ Bz,pe perioada pandemiei,să se facă prin chemarea de acasă a angajaților dați afară din serviciu de doamna manager Zissu.