Tragedia înregistrată miercuri, 30 iunie, pe DN2, la Sinești, Ialomița, unde două mașini din Buzău au fost spulberate de un șofer care a pătruns pe contrasens după o triplare, ia amploare. A decedat și cel de-al cincilea buzoian care se afla în prima mașină lovită violent. Bărbatul, un buzoian de 44 de ani, a scăpat inițial cu viață după impact. A fost transportat la un spital din București pentru îngrijiri medicale dar rănile suferite au fost mult prea grave. Medicii nu au mai putut să îl salveze pe buzoian, acesta pierzându-și viața.
Astfel, bilanțul tragediei de pe DN2E85, de la Sinești, este îngrozitor: 5 persoane decedate, toate din municipiul Buzău, și 4 răniți, dintre care două persoane din Vadu Pașii. Aceștia din urmă, un bărbat de 52 de ani și un tânăr de 23 de ani, au fost transportați la Spitalul Urziceni pentru îngrijiri medicale. Șoferul vinovat de carnagiu, un ialomițean de 49 de ani, și copilul de 9 ani, aflat în mașina sa, se află în spitale din București.
Cercetările efectuate la fața locului arată că tragedia s-a produs din cauza șoferului din Ialomița. Aflat la volanul unei mașini puternice, bărbatul ar fi intrat în depășire deși acea zonă este reconfigurată după sistemul 2+1 alternativ și a izbit frontal cele două mașini cu buzoieni care veneau regulamentar din sensul opus. Sistemul 2+1 este considerat mai sigur. Însă, membrii Asociației Pro Infrastructură susțin că marcajele nu sunt suficiente și se impune și instalarea de parapeți.
Asociația Pro Infrastructură militează de mulți ani pentru reconfigurarea DN2, pentru evitarea tragediilor. Șoseaua are câte o bandă pe sens și un acostament larg, folosit de șoferi ca bandă de circulație. Sistemul 2+1 a fost instituit experimental pe circa 10 km, în Ialomița, iar numărul accidentelor grave a scăzut considerabil. Acum, după tragedia de la Sinești, cei de la Asociația Pro Infrastructură cer ca drumul să fie reconfigurat de urgență cu parapeți, pentru separarea sensurilor de trafic, astfel încât să se evite depășirile riscante.
Adaugă comentarii