Dorința de a se impune în fața prietenilor, prin fapte interzise prin lege, le-a adus amenzi usturătoare. Este cazul a trei elevi din Buzău care au fost sancționați de Poliția Locală după ce au prinși vandalizând mobilierul urban din Parcul Tineretului și Piața Dacia.
Primul dintre ei este major , fiind elev în clasa a XII-a la un liceu din municipiului Buzău, astfel că oamenii legii i-au aplicat o sancțiune de 3000 de lei. Băiatul ar fi scris pe mai multe bănci, coșuri de gunoi și stâlpi de iluminat din parc.
Ceilalți doi elevi au fost prinși vandalizând mobilierul abia montat din Piața Dacia. Aceștia sunt minori motiv pentru care amenzile au fost mai mici, respectiv de 500 de lei.
De asemenea, Poliția Locală a trimis o amendă și părinților unui al patrulea minor, un adolescent de 13 ani, care ar fi desenat pe băncile din centrul municipiului Buzău. În acest caz amenda a fost de 1000 de lei.
Întrebați ce-i determină să facă astfel de gesturi, elevii au răspuns că ”din teribilism și pentru a se impune în fața prietenilor” . Cum graffiti pe spațiile publice, fără acordul proprietarilor, este interzis și pedepsit prin lege, reprezentanții Poliției Locale atrag atenția tinerilor dar și părinților ”să respecte normele de conviețuire socială”
”Atragem atenția copiilor și părinților să respecte normele de conviețuire socială, să se comporte cu responsabilitate, pentru a avea un oraș curat în care să-ți placă să trăiești! Este necesară puţină bunăvoinţă ca cetăţeanul, prin gesturi simple, să contribuie la îmbunătăţirea imaginii oraşului în care locuieşte”. Transmit polițiștii locali.
Desenarea gardurilor și pereţilor unor clădiri reprezintă artă stradală doar dacă este făcută cu acordul proprietarilor. Altfel, este considerată vandalism și se pedepsește conform Leg.61/1991 Rep., art.2, pct.14, cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei și măsura complementară „înlăturarea înscrisurilor de către contravenient”.
Prin urmare, toate persoanele sancționate au 15 zile la
dispoziție să curate mobilierul vandalizat.
Adaugă comentarii