Actualitate

Materialele de promovare a referendumului, schimbate la jumătatea campaniei de informare. Motivul, AICI (FOTO)

Primăria Buzău, inițiatorul referendumului prin care se încearcă alipirea comunei Țintești de municipiul reședință de județ, schimbă toate bannerele, mesh-urile, afișele și pliantele prin care oamenii sunt îndemnați să meargă la urne pe 26 septembrie.

Organizatorii au schimbat mesajele electorale, la jumătatea campaniei de informare astfel încât să nu mai conțină nicio sugestie de vot, iar mesajul să fie imparțial. Practic, este vorba despre înlocuirea sintagmei ”Votează DA”, care ar fi putut  induce oamenilor ce să voteze la referendum, cu ”Votează Informat”.

Primarul Constantin Toma, inițiatorul referendumului, spune că  schimbarea afișelor este parte dintr-o campanie, pusă la punct de la început.

”Începând cu 25 august va începe o campanie cu dezbateri publice, în tot Buzăul și la Țintești. Oamenii trebuie să aibă aceste informații și am modificat peste tot și pe bannere și la ziare și peste tot. Deci, face parte din campania de informare această modificare și nu din alte motive. Acest proiect este cel mai important după 1990, ne va asigura un potențial de dezvoltare imens, pe care municipiul Buzău nu l-a avut niciodată, în sensul că ne vom dezvolta în jurul Autostrăzii și a viitorului Drum Expres Buzău-Brăila și ținând cont că vom avea aeroport civil la Boboc. Deci, dacă oamenii vor veni la vot vor avea posibilitatea dezvoltării unui oraș mare și frumos și prosper. Nu începând de mâine sau imediat după 26, dar creând condițiile pentru așa ceva. (..) Deci, face parte din această campanie de informare pregătitoare pentru dezbaterea publică. Adică, omul când vine să poată pune întrebări pentru a obține alte informații și pentru a se convinge că acest proiect merită votat”.

Pe de altă parte, primarul Toma spune că această campanie de informare a buzoienilor privind avantajele unirii Ținteștiului cu Buzăul este și trebuie să rămână una apolitică:

” Este o campanie frumoasă, apolitică din punctul meu de vedere. Încearcă să o politizeze unii, dar cred că buzoienii își vor da seama că este un vot pentru tinerii de azi, pentru copiii și nepoții lor. Este un proiect al viitorului pentru Buzău.”

Până acum, la Biroul Electoral au fost depuse două reclamații referitoare la mărimea bannerelor care au împânzit orașul și comuna Țintești, în care buzoienii sunt îndemnați să meargă la urne, la referendum. O plângere a fost depusă de o persoană fizică, alta de un partid politic, însă ambele au fost respinse.

„Biroul Electoral de Circumscricpție nu are nicio implicare în modificarea acestor afișe, nici în faza de emitere a lor, nici acum că ele s-au modificat. Nu a existat nicio hotărâre a Biroului de Circumscripție care să decidă așa ceva. Până acum, au fost două reclamații care au fost depuse, din partea unei persoane fizice și a unui partid. În preambulul hotărârii este explicat motivul plângerii, respectiv s-a sesizat faptul că se utilizează bannere, și că se utilizează afișe care nu respectă dimensiunile unei campanii electorale. Acesta a fost obiectul plângerii, faptul că afișele sunt foarte mari. S-au emis două hotărâri. Ambele hotărâri sunt pe site-ul Primăriei, la secțiunea REFERENDUM și acolo se explică ceea ce fiecare a sesizat, atât partidul, cât și persoana fizică”, a declarat purtătorul de cuvânt al Biroului Electoral, Petronela Jipa.

Conform primarului Toma, costul campaniei de informare pe tema referendumului se ridică la 350.000 de lei, bani din bugetul local.