Actualitate

Antreprenor, social media marketing specialist: ”Indiferent cu ce te ocupi, trebuie să-ți construiești un brand personal!”

Pasionat de fotografie, de domeniul marketingului pe rețelele sociale, dar și cu viziune în domeniul financiar, Daniel Tănase împlinește zece ani de când activează ca antreprenor. Anterior, a lucrat în sistemul financiar bancar, în poziții care au implicat colaborarea cu persoane fizice, dar și cu companii diverse, de la cele mai mici până la acelea cu sute de milioane de euro cifra de afaceri. Iar, din anul 2014, a început să se ocupe de educație financiară în România, activând pe site-ul său – danieltanase.com- unde a promovat sute de materiale educaționale în format scris, video sau audio.

„Ca antreprenor care se ocupă de consultanță de afaceri, consultanță financiară și care are și o pasiune pentru fotografie, pe care mai departe o folosește în a produce conținut pentru brand-uri în companii, comunicarea, atât online, cât și offline, este una din componentele cheie activității zilnice. Consider că, dincolo de ceea ce facem fiecare, este important să avem un brand personal construit în online, la care dacă nu am început să lucrăm, ar trebui să facem asta de acum zece ani. Indiferent de ceea ce faci, trebuie să construiești brandul personal folosind platformele online. În prezent, dar și pentru viitor, este mult mai important cine suntem, ce facem și cum ne poziționăm vs. companiile pe care le facem și afacerile pe care le conducem. Totul este despre oameni, fie că vorbim despre afaceri, comunicare sau viața personală. De aceea pentru mine ca antreprenor este important brandul personal și la asta comunicarea online mă ajută enorm.”, povestește Daniel Tănase.

Drumul său înspre acest domeniu a pornit de la o conferință susținută la București de un american. Evenimentul promova un format de carte, recomandat celor care doresc să înceapă să scrie.

Implicarea lui Daniel în aria educației financiare s-a reflectat și în scris, astfel ca ajuns să scrie două cărți, aplicând formatul deprins în timpul conferinței. Prima carte, din 2015, se numește „Salvează-ți banii!” și este un manual de educație financiară care ar putea, oricând, să fie folosit în școli. Volumul doi, lansat în 2017, „State of the wallet book”, este o carte avansată despre mentalitate, neuroștiință și controlul emoțiilor în relația cu banii din viața noastră. Comunicarea online și lansarea celor două cărți s-au împletit pentru a-l ajuta pe Daniel să se poziționeze în domeniul financiar. După lansarea lor, a început să scrie regulat articole de educație financiară pe site-ul său.

 „Nevoia de educație financiară este de când suntem copii. Majoritatea trăirilor pe care le avem, în prezent, în viața de adult, în relația cu banii, provin din copilărie pentru că noi, atunci când suntem copii, folosim informațiile din mediul înconjurător, mai ales de la familie și luăm de bună tot ce auzim și vedem atunci. Însă nu este neapărat adevărat sau benefic pentru noi, ca și adulți, de aceea este important ca atunci când devenim părinți sau avem de-a face cu copiii, să le insuflăm dezvoltarea personală, inclusiv în zona financiară.”, explică Daniel Tănase.

Într-o perioadă în care mediul online este într-o continuă dezvoltare, “ajutat” de pandemie, Daniel Tănase a intuit potențialul de dezvoltare a antreprenoriatului cu ajutorul marketingului în social media. Acum are deja o experiență de trei ani ca partener într-o companie de social media marketing. Urmărește atent platformele de socializare și schimbările care apar pe acestea, caută soluțiile de publicitate potrivite pentru afacerile din portofoliu și le urmărește până la rezultat.

„De fiecare dată când produc conținut care ajunge, în general, în mediul online, văd lucrurile din următoarea perspectivă și fac o mică cercetare: ce s-a mai spus pe acel subiect, încerc să observ realitatea curentă privitor la acel subiect din România, caut să identific opțiuni și soluții pe care să le transmit și au aplicabilitate practică pentru cel care vede sau citește acel material. Este ca o ședință de coaching care cuprinde un obiectiv, realitatea curentă, ce opțiuni pot fi luate și se încheie cu 2-3 concluzii practice și acționabile. Asta nu înseamnă că, dacă nu vreau să transmit ceva spontan, nu o fac. Este important să rămân flexibil. Uneori îmi place să provoc anumite discuții care să pună oamenii în fața mai multor realități. De ce? Pentru că suntem diferiți și fiecare percepe realitatea diferit.”, adaugă Daniel Tănase.

Pentru el, însă, funcționează foarte bine LinkedIn, pagina profesională de Facebook, precum și profilul personal de Facebook. Eforturile se concentrează pe zona de producție organică de conținut, fără bugete alocate pentru publicitate plătită, fiindcă Daniel nu-și dorește neaparat mulți followeri sau oameni care doar să urmărească pasiv ceea ce creează, ci oameni care să interacționeze cu conținutul său. Un conținut care să le fie de folos pe viitor și, eventual, să-l și aplice în viața personală sau în afaceri. Mărturisește, însă, că au existat perioade când nu a fost constant în a posta pe paginile de socializare, fiind implicat în dezvoltarea mai multor proiecte.

„Una din principalele lecții pe care le-am învățat privitor la comunicarea online este că, indiferent de perioada economică sau contextul social pe care îl traversăm – criză economică, război, criză sanitară sau orice alt context – comunicarea online nu are voie să se oprească, ci să se adapteze la context.”, spune Daniel Tănase.

Feedback-ul nu a întârziat, majoritatea reacțiilor primite au fost pozitive, ceea ce confirmă că a reușit să transmită informația simplu și la obiect, adică fără termeni tehnici sau complicații. Autenticitatea materialelor sale se poate observa cu ușurință, de exemplu, pe înregistrările audio unde Daniel poate fi auzit că bea apă, explicând că are nevoie să se hidrateze.

Pasiunile sale au reușit să se intersecteze, astfel că Daniel lucrează, în viața de zi cu zi, numai ceea ce îi place. În domeniul fotografiei a lucrat și a învățat „din umbră” de-a lungul timpului. Însă a și “furat” multe de la colegii săi, alături de care a lucrat în compania de social media marketing.

„Începând de la mijlocul anului 2020, am trecut la nivelul următor, adică să-mi și monetizez această pasiune, producând conținut media pentru companii mici și mijlocii, care au nevoie de a fi prezente online și care să aibă o imagine care să reflecte cât mai fidel ceea ce oferă ei ca produse sau ceea ce oferă compania respectivă, în general. Faptul că provin din mediul antreprenorial și de 20 de ani lucrez cu oamenii și afacerile lor, mi-a creat un atuu pe care la început nu l-am văzut și anume să înțeleg foarte bine omul și afacerea, înainte de a surprinde asta în imagini sau texte care să ajungă online. Acum deja lucrez la nivel local cu câteva companii importante din Buzău, din domenii diferite, precum și din București. Este tot o pasiune care evoluează organic și mă bucur foarte mult pentru că îmbină consultanța și hobby-urile astfel încât în activitatea mea zilnică să fac numai ceea ce îmi place.”, adaugă Daniel Tănase.

Despre planurile de viitor, Daniel ne-a vorbit în exclusivitate:

„Sunt două foarte noi despre care nu am apucat să comunic nimic în online, unul fiind despre lansarea mea în industria mobilei, a comercializării și fabricării mobilei și al doilea fiind un proiect de televiziune online adresată mediului de business, educației financiare și orientat foarte mult către tineri – elevi și studenți. În curând voi transmite mai multe despre toate acestea în mediul online.”