Actualitate

Autostrada A7 va traversa peste 20 de arii naturale protejate. Riscul blocării lucrărilor din cauza problemelor de mediu este zero, dau asigurări specialiștii

Proiectul construirii autostrăzii A7 merge mai departe, fără a exista riscul împotmolirii din cauza unor probleme de mediu, chiar dacă autostrada va trece prin zeci de arii naturale protejate.

Prezentă în studioul Focus Tv, în emisiunea Focus News, șefa Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, Adi Croitoru, a explicat că autostrada va traversa peste 20 de arii naturale protejate. Ținând cont de acest lucru, pentru a nu se ivi vreo problemă care pe parcurs să blocheze proiectul de infrastructură de o importanță națională, specialiștii care se ocupă de protejarea ariilor naturale au verificat atent fiecare zonă și au luat măsuri pentru ca mediul înconjurător să nu fie afectat de viitoarea autostradă.

“La un moment dat aveam 26 de arii naturale protejate pe A7 pe care noi le-am parametrizat tocmai pentru a se obține acordul de mediu de către autoritatea competentă de mediu. Și atunci, noi am făcut aceste parametrizări sau aceste tipuri de măsuri de conservare.”

Odată luate toate măsurile pentru ca proiectul Autostrăzii A7 să nu fie blocat de eventuale probleme de mediu, autoritățile au pus totul pe hârtie și au demonstrat Comisiei Europene că autostrada nu va avea niciun impact asupra ariilor protejate, condiție esențială pentru finanțarea lucrărilor.

“ Noi și Ministerul Mediului am făcut o machetă agreată de Comisia Europeană prin care demonstrăm că tot ce a însemnat obiectiv specific este parametrizabil și, ca urmare, nu este afectată starea de conservare din habitatul pe unde trece autostrada. De regulă, aici am întâlnit habitatele forestiere de fag și, ca atare, noi trebuie să ne asigurăm că venim cu o măsură compensatorie, ceea ce s-a și întâmplat. Aria protejată este delimitată iar delimitarea se află în jurnalul Comisiei Europene, iar noi, dacă am venit și am fragmentat, trebuie să venim cu o măsură compensatorie, cu un habitat cam similar. În mod firesc, noi trebuie să venim cu un habitat de aceeași valoare conservativă cu habitatul pe care l-am defrișat. Dar, de regulă, întâlnim”, a explicat președintele Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, Adi Croitoru.

Anul trecut, România a fost în pericol de a pierde finanţarea europeană pentru Autostrada Sibiu-Piteşti pe motiv că proiectul ar pune în pericol o specie de gândac  de pe lista celor pe cale de dispariție. A fost nevoie de o muncă de aproape un an pentru ca specialiștii de mediu de la București să demonstreze că nicio specie din ariile naturale protejate traversate de autostradă nu este în pericol.