Anul acesta ar trebui să se poată circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Moldovei, drumul de mare viteză care este așteptat cu nerăbdare de zeci de ani de jumătatea estică a țării. Cele mai recente estimări făcute de oficiali din Ministerul Transporturilor arătau că 6 sau chiar 7 din cele 13 loturi câte sunt în construcție de la Ploiești până la Pașcani ar putea fi gata în 2024, unele dintre ele înainte de termen.
Stadiul cel mai avansat al lucrărilor este pe două loturi ale tronsonului Ploiești – Buzău, unde, de altfel, au fost semnate și primele contracte, iar lucrările au început în vara lui 2023. Totuși, cea mai spectaculoasă evoluție este pe șantierele A7 dintre Buzău și Focșani, unde există, de altfel, și primii kilometri de asfalt turnat.
Iată care este stadiul fizic al lucrărilor la ora actuală, potrivit Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere:
Tronsonul Ploiești – Buzău: Lotul 1 Dumbrava (Ploiești) – Mizil – stadiul fizic 40%. Lotul 2 Mizil – Pietroasele – 35,4%. Lotul 3 Pietroasele – Buzău – 0,0%. Procentul înregistrat în cazul lotului 3 era de așteptat, în condițiile în care contestațiile au întârziat cu un an semnarea contractului de lucrări, acesta fiind semnat abia în toamna lui 2023.
Tronsonul Buzău – Focșani: Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii – 24,72%. Lotul 2 Vadu Pașii – Rm. Sărat – 25,24%. Lotul 3 Rm. Sărat – Mândrești Munteni – 26%. Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord – 27%. Acesta este cel mai lung dintre tronsoanele A7, singurul împărțit în 4 loturi, iar lucrările au început la finalul lui februarie 2023.
Tronsonul Focșani – Bacău: Lotul 1 Focșani Nord – Domnești Târg – 16%, Lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni 4%, Lotul 3 Răcăciuni – Bacău – 2%. De precizat că, în cazul primului lot, lucrările au înregistrat un avans spectaculos. Termenul final pentru acest lot este 2025, dar oficialii din Ministerul Transporturilor au declarant, recent, că este foarte posibil ca acesta să fie gata în 2024, înainte de termen.
În ceea ce privește tronsonul Bacău – Pașcani, aici lucrările au început cel mai târziu, iar stadiul fizic pe fiecare din cele 3 loturi este sub 2%.
Autostrada de la Ploiești până la Pașcani ar trebui să fie gata cel mai târziu în 2025.
Adaugă comentarii