Actualitate SĂNĂTATE

Ce să evităm în post și cum să avem o alimentație echilibrată. Sfatul unui reputat nutriționist

Perioada postului înseamnă eliminarea produselor de origine animală și diminuarea drastică a cantității de alimente consumate. Postul în general este o metodă de a curăța organismul. E recomandat de nutriționiști, pentru că are efecte benefice asupra organismului, dându-i posibilitatea de a se regenera, echilibra. Sunt însă oameni care fac greșeli, iar rezultatul poate fi dezastruos.

Cunoscutul medic nutriționist Mihaela Bilic a explicat care sunt greșelile ce trebuie evitate în post. Mâncăm prea mult! Aceasta este principala și cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii. Tocmai de aceea, trebuie să fim foarte atenția la cantitatea de alimente consumate.

Fiți atenți la cantitate! Principiul de bază este să mănânci puțin, cât să supraviețuiești. Obiectivul postului este să experimentezi senzația de foame, nu să te îndopi cu produse vegetale. Evitați consumul de produse semipreparate, ambalate și ultraprocesate! Ca să aveți beneficii pentru sănătate, preparați mâncăruri simple, pe bază de cereale, legume și leguminoase. Evitați prăjelile, produsele de patiserie, tot ce este bogat în soia și grăsimi vegetale. Gătiți ciorbe, tocănițe, ghiveci de legume și multe salate”, spune medicul, citat de Medika TV.

Recomandările Mihaelei Bilic pentru o perioadă a postului care să nu ne dea bătăi de cap vizează în principal consumul echilibrat de fructe și legume.

Creșteți consumul de legume proaspete sau congelate, cu cat mai diferite și mai colorate, cu atât mai bine. Pigmenții vegetali sunt fitonutrienți benefici pentru sănătate. Asigurați hidratarea optimă și beți apă sub diferite forme: apă cu lămâie, ceai verde, infuzii de plante, supe și ciorbe, cafea etc.Faceți pauze alimentare de 5-6 ore între mese, ca să-i dați organismului timp să digere și să proceseze masa anterioară”, mai spune nutriționistul.

Postul Crăciunului ține de azi până pe 24 decembrie inclusiv.