POLITICĂ

CONFLICTUL DIN P.S.D. IA PROPORŢII. Doi grei se ceartă zi de zi

Conflictul dintre exponenții de la vârful PSD Buzău pare să nu aibă sfârșit. Ba, dimpotrivă, între primarul Constantin Toma, președintele organizației Buzău a PSD și șeful Consiliului Județean Administrativ și (încă) președintele executiv al social-democraților, la nivel de județ, Emanoil Petre Neagu, neînțelegerile escaladează de la o zi la alta. Ultimele înfruntări s-au produs săptămâna trecută când, invitat la un post de televiziune local, primarul Toma a afirmat între altele că: „Neagu nu este cea mai mare dragoste a mea!”, după ce edilul-șef al Buzăului l-a criticat pe colegul său de partid că nu a dispus adunarea Consiliului Județean la Asociația de Dezvoltare Comunitară Buzău-Mărăcineni pentru subvenționarea TransBus.

Răbufnirea televizată a primarului Toma a fost precedată de un scandal intern de proporții care i-a avut protagoniști tot pe cei doi de mai sus. Scandalul s-a produs la o întâlnire de partid organizată, recent, la Berca. Acolo Toma, în fața tuturor primarilor pesediști prezenți l-a acuzat pe Neagu că „n-a făcut nimic pentru Buzău”, cât timp a fost președinte al Consiliului Județean. De această dată, însă, Emanoil Neagu, cunoscut ca un politician destul de defensiv și împăciuitor, a răbufnit și a zis, conform surselor noastre prezente la eveniment, că el a renunțat la toate funcțiile din partid și-l lasă pe Toma să rezolve problemele politice și administrative. Aceleași surse ne-au mai relatat că Neagu a mai afirmat că de acum înainte va face „doar administrație”. Totuși, Neagu n-a demisionat cu acte din P.S.D. până în momentul de față.

De unde atâta supărare?

Întrebarea elementară este de unde vine perpetua supărare a lui Constantin Toma față de Neagu. Supărare care a debutat, cum știe toată lumea, de la Compania de Apă și ADI Buzău 2008, când cei doi s-au înfruntat în public pentru controlul operatorului județean de apă și canalizare. În cele din urmă, Toma și apropiații săi au câștigat „războiul apei” și lucrurile păreau că s-au calmat. Numai pentru un timp însă, deoarece acum iată primarul Toma atacă iar. Și atacă, susțin surse bine informate, pentru că TransBus nu poate fi ținută pe linie de plutire fără implicarea C.J. și a lui Neagu, evident. Numai că șeful C.J. ezită să ducă Consiliul Județean în ADI Buzău-Mărăcineni. Or, în această situație, TransBus fie „rămâne în matca sa”, adică strict orașul Buzău, fie va fi avea mari probleme de finanțare. Toate aceste pentru că TransBus s-a întins prea mult și nu poate ține pasul întrucât primăriile pe care le deservește nu plătesc subvenția atât cât să susțină, în această formă, operatorul de transport, devenit, iată, intrajudețean. Astfel, în condițiile în care Trans Bus va merge rău, primarul Toma pierde importante puncte electorale. Iar la pierderi se adaugă și punctele risipite prin creșterea taxelor și impozitelor plus încetinirea investițiilor în infrastructura orașului.

Fapt care, dacă va continua pe acest trend, va fi o problemă pentru primarul Constantin Toma, desigur, în condițiile în care va mai candida pentru Palatul Comunal.

Planul „B”

În cazul în care sondajele vor arăta rău pentru actualul edil-șef firește că pentru Constantin Toma ar trebui să existe un Plan „B”. Or, planul „B” pentru Toma este, susțin sursele noastre, chiar posibilitatea de a candida pentru șefia Consiliului Județean. Adică, fix, pentru funcția pe care o ocupă azi Emanoil Petre Neagu. Iar aceste „momente de presiune” ale primarului Toma, dincolo de problemele financiare de fiecare zi, precum iată situația TransBus, înseamnă exact aceste „atacuri de control”. Atacuri prin care Constantin Toma vrea să vadă ce feed-back au și cum reacționează publicul dar și electoratul. Toate acestea sunt, însă, alte subiecte politice.

Autorul știrilor

Doru Gheorghiade

1 Comentariu

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • Toma ataca in stilul caracteristic. Adica da la gioale. Transportul judetean n-are nici o treaba cu cel municipal. Poate doar cel din comunele limitrofe. Si acolo doar ajutator. Dar sa elimini toate celelalte variante de transport in comun, aproape in jumatate de judet … Iar prin asta sa aglomerezi fara rost strazile inguste din Buzau, cu autobuze ce pleaca in acelasi timp spre diverse destinatii din judet (vezi Colonel Buzoianu, o strada si asa mult prea ingusta pentru ce se cere de la ea) …. Era logic sa se ajunga aici! Normal ca primarii comunelor ce “beneficiaza” de binefacerile primarului Toma, n-au cum sa plateasca viziunile lui megalomanice. S-a ajuns acum ca autobuzele ce fac aceste rute, sa fie mult prea rare si aglomerate, mai ales in situatia asta de pandemie. Iata o cale de atac pentru Neagu! Si mai sunt.
    Pe partea cealalta are si CJ vina lui. In primul rand ca n-a vegheat la desfasurarea corecta a activitatii transportatorilor privati ce operau pe aceste rute (numar de curse, tipul si starea tehnica a masinilor, adecvanta rutelor etc.). Apoi, ca nu s-a gandit la amenajarea unor autogari la intrarile in oras, ce l-ar fi obligat si pe Toma sa le lege cu transpot orasenesc (centre intermodale, cum le zice mai nou). Toate astea, si altele i-au creeat lui Toma terenul propice pentru “afirmare”. si cel mai probabil, va castiga acest razboi. Va avea toate premisele necesare pentru a deveni presedinte de CJ, in acest judet, ce va ramane vesnic rosu.