Actualitate

Cum a fost ”furată” o idee și transpusă într-un proiect de lege. Avertismentul deputatului Avrămescu: ”Riscă să lovească în…”

O idee lansată în spațiul public la începutul lunii februarie, dezvăluită la Focus TV de deputatul PNL de Buzău Gabriel Avrămescu, și despre care Șansa News a scris la momentul respectiv, a devenit proiect de lege, având ca inițiatori mai mulți parlamentari USR.

Este vorba despre demersurile inițiate de parlamentarul liberal pentru reducerea timpilor de așteptare la call-center, care acum se regăsesc în proiectul USR, despre care însă Gabriel Avrămescu spune că omite e ce mai important și riscă să lovească întregul mediu de afaceri din România.

“<<Ai o mică frizerie, spălătorie sau curăţătorie în oraşul tău natal? Sau poate câteva taxiuri în agitaţia din Bucureşti? Indiferent de mărimea afacerii tale, de acum ai mare grijă la reclamaţiile sau solicitările de informaţii telefonice! Dacă nu vei răspunde în maximum 5 minute, rişti amenzi între 50.000 de lei şi 100.000 de lei!>> Aşa sună proiectul legislativ, iniţiat de parlamentari USR, care săptămâna aceasta a trecut de votul senatorilor! Sunt onorat că, la scurt timp după ce am început promovarea dorinţei mele de a dezvolta un proiect complex privind reducerea timpilor de aşteptare atunci când suni la call-center, aceeaşi idee s-a regăsit într-un proiect de lege depus de colegii USR, însă, vreau să precizez că acesta nu are nicio legătura cu proiectul la care lucrez acum şi pentru care urmează o amplă dezbatere începând cu data de 16 mai 2023. Vreau însă să subliniez eroarea în care se află iniţiatorii acestui proiect, care, prin lipsa de precizări clare privind noţiunea de «prestatori», riscă să lovească în mediul de afaceri din ţara noastră! Mai mult, atrag atenţia că modificările şi completările redactate la OUG 49/2009 NU pot fi implementate aşa cum au fost expuse în spaţiul public”, scrie Gabriel Avrămescu într-o postare pe Facebook.

Acesta citează exact articolul din lege la care se referă și atrage atenția că scăpările din inițiativa USR nu ar trebui să se regăsească în nici un fel de proiect legislative.

“Iniţierea unei propuneri legislative înseamnă dezbatere, înseamnă dialog cu specialiştii din domeniile implicate şi înseamnă respect pentru cetăţeni! Iar asta lipseşte cu desăvârşire în acest caz”, mai spune parlamentarul buzoian.

Într-o declarație pentru Șansa News, parlamentarul buzoian spune că va continua demersurile începute și vor fi consultări cu toți factorii implicați, mai ales că proiectul USR nu vizează exact situațiile care îi dor pe români cel mai tare: că așteaptă zeci de minute ca să discute cu o persoană atunci când au nevoie de lămuriri de la furnizori de telefonie, gaze, electricitate ș.a.m.d.

deputatul PNL Gabriel Avrămescu

Inițiativa USR care prevede că apelurile în call-center trebuie preluate în maximum 5 minute a trecut de Senat, dar decizia finală va aparține Camerei Deputaților.

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian