SĂNĂTATE

CUM NE CREȘTEM IMUNITATEA PRIN ALIMENTAȚIE? Medicii specialiști vin cu recomandări

Suntem în plină toamnă iar vremea s-a răcit serios, așa că trebuie să avem mare grijă de organismul nostru în această perioadă. Oscilațiile de temperatură, de la o zi la alta, pot slăbi sistemul imunitar. Medicii specialiști vin cu o serie de recomandări pentru a ne ajuta să avem o imunitate de fier și să întâmpinăm iarna pregătiți.

În primul rând, trebuie să ne odihnim dar și să consumăm fructe bogate în vitamina C, cum ar fi citricele. Un aport important de vitamina C ne oferă și cătina. De asemenea, în această perioadă vitamina D ar trebui administrată atât în cazul copiilor, cât și adulților.

“Trebuie, în primul rând, să ne odihnim astfel încât organismul să poată să lupte cu virusurile și bacteriile din jurul nostru. Apoi, organismul are nevoie de vitamine. În general, putem să luăm aceste vitamine și minerale din alimente. Bineînțeles, avem la îndemână citricele cu un conținut ridicat de vitamina C, dar ele conțin mult mai multe elemente care lucrează pentru organismul nostru și pentru creșterea imunității noastre. Ardeiul gras este chiar mai bogat în vitamina C decât citricele, de câteva ori. Cătina conține cam toate vitaminele și mineralele esențiale pentru organismul nostru, și, împreună cu mierea de albine, sunt niște alimente care ne pot ajuta.”, a declarat la Focus Tv medicul primar Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, Ecaterina Zoican.

Medicii subliniază că trebuie să ținem cont de faptul că fructele și legumele ne asigură o imunitate de fier dar trebuie consumate frecvent, nu doar după ce apar simptome de răceală sau gripă.

“Trebuie să fim perseverenți, să nu luăm doar atunci când ne curge nasul sau când vedem că ne încearcă o răceală, ci să luăm aceste produse de la începutul toamnei, până în primăvară. Și atunci, organismul va fi mult mai întărit și pregătit să lupte cu orice virus sau bacterie.”



Publicitate