Actualitate

Cum s-a relansat Pellamar, brandul care vinde, de patru decenii, extractul de nămol terapeutic de la Balta Albă

sursa foto: Facebook/Statiunea Amara

Brandul Pellamar se leagă, indisolubil, de numele unui medic de geniu, descoperitorul de acum mai bine de o jumătate de secol al extractului de nămol terapeutic de la Balta Albă, prof.dr. Ștefan Ionescu Călinești. Se știe mai puțin că în spatele descoperirii pe care s-a construit acest brand, unul dintre cele mai puternice pe care le-a păstrat România, este o poveste de dragoste. Dragostea doctorului Ionescu Călinești pentru soția sa, amenințată de o boală care putea să-i ia viața: sclerodermia în bandă. Așa a ajuns medicul să descopere proprietățile terapeutice din nămolul negru și urât mirositor de la Balta Albă, vindecându-și soția, total, după o lună de terapie. Dar, dincolo de povestea de dragoste, povestea Pellamar a atras și multă ură și invidie, după cum povestește însuși întemeietorul Pellamar, într-un interviu AICI.

Pellamar vine de la pelloid care înseamnă nămol și de la Amara, numele stațiunii faimoase la sfârșit de secol 19, stațiune unde veneau pentru tratamente cu extract de nămol, nu doar turiști din România, ci și mulți străini.

Astăzi, descoperirea prof.dr. Ștefan Ionescu Călinești este dusă mai departe, sub același brand Pellamar, de o companie producătoare de cosmetice. Cele peste 50 de produse cosmetice au la bază extractul de nămol terapeutic de la Balta Albă, ale cărui proprietăți au fost validate prin studii clinice continuate și după Revoluție.

Din fosta stațiune de la Balta Albă nu a mai rămas decât numele, dar din lacurile cu apă sărată aflate pe fundul unui fost bazin oceanic se extrage și astăzi nămolul cu efect terapeutic.

Sursa foto: Facebook/Statiunea Amara

Cum a evoluat afacerea Pellamar în cei peste 10 ani de existență pe piață și cum a impactat pandemia asupra vânzărilor de produse fabricate sub acest brand citiți AICI într-un interviu cu managerul Miruna Codeanu, Director General Pellamar.

”Primul produs al nostru este pasta cu nămol terapeutic. Lucrurile astea se întâmplau pe la 1975-1977, cam atunci sunt lansate primele produse Pellamar…Au existat mai multe tipuri de abordare, inclusiv prin structură de vânzări directe, unele câștigătoare, altele nefericite. Deci e o istorie oarecum zbuciumată. Nu e un drum lin. Din păcate, sau din fericire, înainte de ’89, Pellamar mergea foarte mult la export pe partea de produse cosmetice pentru îngrijirea feței. Și spre deosebire de alte branduri care continuă să existe și astăzi, nu toate produsele erau atât de cunoscute în România.”, povestește Miruna Codeanu, în interviul pentru spotmedia.ro.