Este haos în tot traficul din oraș, iar situația va deveni și mai greu de suportat după ce vor fi demarate lucrările pe bulevardul Unirii, artera care străbate tot municipiul Buzău și pe care circulă zilnic mii de autoturisme. Situația și, mai ales, perspectiva, a fost discutată, joi, și în plenul Consiliului Local Municipal Buzău. Consilierul PNL Florin Sangiu i-a cerut explicații primarului Constantin Toma cu privire la soluțiile pe care le are în vedere odată ce va începe această reabilitare. Răspunsul a venit imediat, iar edilul șef al orașului spune că soluția salvatoare este deschiderea urgentă a Podului de la Vadu Pașii.
Startul reabilitării bulevardului Unirii a fost dat, iar primele lucrări vizează refacerea trotuarelor din zona de nord a municipiului, fapt care deja îngreunează circulația mai ales în zona Podului de la Mărăcineni.
”Am văzut că atât în Zona Industrială și pe Transilvaniei încep să se încheie și am văzut că vreți să demarați lucrările pe Unirii și v-ați raportat la deschiderea podului de la Vadu Pașii. Vă întreb dacă ați luat o decizie pentru că numărul mare de mașini de la Mărăcineni până la Potârnichești a crescut, aglomerația este și mai mare”, a arătat Florin Sangiu, consilier local PNL.
Răspunsul a venit de la primarul municipiului care spune că singura soluție pentru eliminarea aglomerației este, pentru început, să trimită polițiștii locali în stradă, pentru a dirija circulația, iar pe viitor, să fie deschis Podul de la Vadu Pașii, considerat calea rutieră salvatoare pentru preluarea unei părți importante din traficul care se înregistrează în prezent, în zona de nord a municipiului.
”Ce putem face acum, imediat, este să ducem Poliția Locală acolo să dirijeze circulația și, ni s-a promis de la Consiliul Județean, sper, în această toamnă, să dea drumul la Podul de la Vadu Pașii. Asta înseamnă 3000-4000 de mașini care nu vor mai veni aici. Vorbesc de tot traficul din comuna Vadu Pașii, Săgeata din Robeasca și relația dinspre Brăila. Aceste mașini nu vor mai ajunge în zona de sud. Nu putem face mai mult. Constructorul trebuie să-și facă treaba. Este un contract cu fonduri europene și nu putem întârzia”, a spus Constantin Toma, primarul municipiului Buzău.
Podul de la Vadu Pașii este programat să fie finalizat, către sfârșitul lunii septembrie, conform unui anunț făcut de Consiliul Județean. Miercuri, la obiectivul în lucru s-au făcut câteva teste de rezistență, însă nu cele care vor confirma, oficial, că podul poate fi dat în folosință. (detalii AICI)
O altă soluție pentru decongestionarea traficului ar fi ca o parte din trafic să fie deviat, după încheierea lucrărilor pe Transilvaniei, pe Șoseaua de Centură.
”Ne gândim și la varianta direcționării a o parte , cel puțin, din traficul dinspre Mărăcineni pe Șoseaua de Centură având în vedre că va fi finalizată strada Transilvania și vor avea acces în oraș pe această rută pentru că avem și sesizări din partea cetățenilor din cartierul Orizont cărora le este foarte greu să intre acum în bulevardul Unirii, din cauza numărului mare de autoturisme ce vin dinspre Mărăcineni” a spus Ionuț Apostu , viceprimar al municipiului Buzău. a mai spus Apostu.
Cert este că toate aceste soluții trebuie gândite rapid pentru că lucrările pe Transilvaniei se vor încheia în maximum două săptămâni, iar, de la acel moment, echipele se vor muta pe Unirii.
”Constructorul s-a angajat că, în scurt, timp va finaliza lucrările pe Transilvaniei și atunci vom muta echipele pe strada Unirii. Noi ne-am dori ca aceste lucrări să fie finalizate până la sfârșitul lunii septembrie”, a mai spus Apostu..
În acest moment, se lucreză la refacerea trotuarelor pe ambele sensuri de mers, pe segmentul cuprins între Podul Mărăcineni și intersecția cu strada Prutului. În zilele următoare, intervențiile vor continua până la intersecția cu strada Transilvaniei. În zona lucrărilor, se circulă deja cu dificultate.
Un experiment făcut de echipa Focus TV a arătat că, la orele de vârf, distanța din centrul comunei Mărăcineni și până la Palatul Comunal poate fi parcursă în circa trei sferturi de oră.
Un metru latime de sosea nu s-a castigat in plus la modernizarea Transilvaniei, Industriilor. Nici un metru. In schimb avem borduriada la cote maxime + trotuare de 5 sau 6 m latime pe soseaua Industriilor…unde circula tiruri si masina grele, unde fiecare metru de sosea este importanta. Iar conductele de deasupra ce se anunta ca vor fi eliminate de acum cativa ani…sunt bine-mersi. Pe mijlocul drumului avem pomisori si spatiu verde…ca nah… era mare nevoie de 2-3 m de sosea ocupata de gazon si copacei in zona industriala. Oare cineva din primarie stie cum intra un tir in incinta Bungee de se blocheaza tot sensul de mers spre Sos. Brailei? Nu cred ca a iesit vreodata vreun functionar din primaria aia. Inca suntem in epoca in care lucrurile sunt facute cu emfaza sa dea bine la proiecte bifate si contracte acordate. Nu exista nici un functionar care sa gandeasca in perspectiva, care sa urmareasca o imbunatatire cat de mica a traficului vechilor sosele si retele de infrastructura. Totul e anapoda….
Pe Unirii va fi la fel… o sa se ingusteze si mai mult; iar parcarile in pai …inca nu imi imaginez ca NICIUN FUNCTIONAR nu s-a gandit pana acum ca locurile de parcare ar trebuie limitate la lungimea masinilor pt ca deseori parcheaza autoturisme dar si dube sau camionete de 3,5 tone ce blocheaza efectiv banda 2. Atat s-a putut face din birou… :)) Dar o sa se planteze bulboase pe bani multi de la buget si mai facem un concert acum de Dragaica, mai facem un parc pe Frasinetului si votantii o sa fie fericiti. Proiecte care sa aiba impact pozitiv economic….mai greu… Apropo… pt ce s-a platit in plus la podul de Horticolei cu Marghiloman, pt acele ghivece oribile si inutile, frumos colorate de pe suprafata picioarelor podului? Stiu oare pensionarii si votantii PSD ca fiecare “ghiveci” a insemnat poate peste 1000 de EUR in plus la proiect?