Calitatea slabă și cantitățile insuficiente de pământ ce pot fi exploatate din gropile de împrumut, dar și nivelul ridicat al pânzei freatice sunt doar două dintre problemele pe care le-a întâmpinat constructorul italian care se ocupă de realizarea primului lot al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, de la Dumbrava la Mizil. Și pentru că tot ce a constatat constructorul a fost confirmat și de specialiștii Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, s-a luat decizia prelungirii termenului final de execuție.
Aprilie 2024 ar fi trebuit să fie termenul final, moment din care sectorul respectiv să fie gata pentru a fi deschis circulației rutiere. Problemele întâmpinate pe șantier au determinat însă CNAIR să dea o păsuire constructorului, până în septembrie 2024.
Informațiile se regăsesc în harta Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN) a CNAIR, unde informațiile privind evoluția proiectelor de infrastructură din România sunt în permanență actualizate.
”S-au stabilit pașii de urmat:
1. identificarea unor noi suprafețe necesare pentru acoperirea deficitului de pământ de umplutură – realizat
2. elaborarea de către proiectant a documentației necesare pentru promovarea Hotărârii de Guvern – realizat
3. proceduri interne ale CNAIR pentru promovare HG – în curs de finalizare
4. realizarea unor lucrări care să permită scăderea nivelului pânzei freatice. S-a revenit în amplasament cu proiectantul general. Lucrările dispuse de acesta în data de 11.04.2023 nu au dat rezultat, astfel încât proiectantul general a stabilit realizarea unui sistem drenant și realizarea lucrărilor la terasamente pe tronsoane succesive de cca 100 m – întârzieri ale antreprenorului în elaborarea DDE conform PT.
A fost transmisă aprobarea CNAIR pentru utilizarea rezervelor de implementare pentru lucrări suplimentare de arheologie și extinderea termenului de execuție a contractului cu 153 zile. După semnarea ordinului de variație, noua dată de finalizare a lucrărilor va fi 24.09.2023”, se arată pe harta CESTRIN, în dreptul proiectului aferent construcției lotului 1 al A7.
De altfel, și purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a vorbit recent, la Focus TV, despre aceste probleme. Șansa News a scris despre acest subiect AICI.
Adaugă comentarii