Actualitate

PROTECȚIA CONSUMATORULUI, DEPĂȘITĂ DE VALUL DE PETIȚII! Cu ce problemă se confruntă instituția

Zeci de buzoieni cer lunar ajutorul Protecției Consumatorului, însă, din păcate, mulți nu primesc niciun răspuns. Și asta pentru că instituția nu poate face față valului de reclamații primite, iar cauza o reprezintă numărul insuficient de comisari cu atribuții de control. O situație prezentată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului arată că doar în primele două luni 23 de petiții au rămas nesoluționate din cauza acestor lipsuri.

Situația incredibilă la una dintre cele mai importante instituții de control. Protecția Consumatorului nu are comisari suficienți pe care să-i trimită pe teren pentru a verifica reclamațiile buzoienilor. În prezent, la Buzău sunt angajați doar trei comisari cu atribuții de control, o situație la limită prezentată la ultima ședință a Colegiului Prefectural Buzău din data de 30 martie 2021.

” Activitatea CJPC Buzău se desfășoară în prezent cu un personal foarte redus, existând  doar 3 comisari cu atribuții de control (funcționari publici) și un consilier (personal contractual) care asigură activitatea de preluare a reclamațiilor, de secretariat și de întocmire a unor raportări solicitate . Astfel, activitatea este clar îngreunată, numai în lunile ianuarie și februarie 2021 fiind înregistrate la CJPC Buzău 123 reclamații din partea consumatorilor, acestea constituind o prioritate în activitatea instituției”, se arată în prezentarea făcută de CJPC în data de 30 martie 2021.

Din cele 123 de reclamații trimise de buzoieni, peste 41% vizau nereguli constatate la bunuri alimentare și 44% servicii nealimentare. Chiar și așa, multe dintre petiții au rămas fără răspuns.

”În primele 2 luni ale anului 2021, au fost soluționate 100 reclamații. 45 petiţii (45%) au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, înlocuindu-se produse sau restituindu-se consumatorilor contravaloarea produselor sau serviciilor defecte. Valoarea totală a despăgubirilor acordate consumatorilor în primele 2 luni ale anului 2021, ca urmare a verificărilor comisarilor CJPC Buzău, este de 13.324 lei”, se arată în același raport.

Problema de la Protecția Consumatorului este una care persistă și în acest context, în același raport se subliniază importanta instituției ” consumatorii trebuie să își mențină, gradul de încredere în instituţie ca fiind instituţia care îi poate sprijini în rezolvarea unor probleme pe care nu au putut să le soluţioneze singuri”