Unul din doi tineri din România este interesat să aibă propria afacere. Cel puțin așa relevă un studiul național derulat de Insights PulseZ, potrivit căruia jumătate dintre tinerii generației Z sunt interesați să devină antreprenori.
Că e așa se vede nu doar în mediul urban, ci și în cel rural. La Mărăcineni, la doi pași de municipiul reședință de județ, accentul este pus pe potențialul tinerei generații. Faptul că în cel mult 2 ani Canalul Est va deveni operațional și va asigura apa necesară pentru irigarea culturilor din comunele Mărăcineni, Vadu Pașii, Poșta Câlnău și Săpoca oferă o oportunitate pentru tot ce înseamnă agricultură și legumicultură în zonă.
Președintele organizației locale PNL Mărăcineni, Constantin Coman, susține că acest canal de irigații va constitui baza unui viitor al tinerilor în agricultură.
Pe de altă parte, mai spune profesorul din Mărăcineni, tinerii trebuie susținuți în tot ceea ce înseamnă proiectele proprii, indiferent de apartenența lor politică, dat fiind că Mărăcineniul se află în la doi pași de reședința județului.
Principalele piedici pe care le au de înfruntat tinerii care vor să pornească o afacere sunt: lipsa resurselor financiare, lipsa cunoștințelor concrete în gestionarea unei afaceri și lipsa mentoratului. Tocmai de aceea profesorul Constantin Coman susține că o bună comunicare cu tinerii din Mărăcineni poate duce la o dezvoltare rapidă a localității și o îmbunătățire substanțială a economiei din zonă, indiferent ce domeniu aleg tinerii pentru înființarea propriei afaceri. Cum lipsa banilor poate constitui un impas pentru tineri, Constantin Coman spune că tinerii trebuie îndrumați să ceară ajutorul instituțiilor care îi pot îndruma să obțină fonduri europene.
Adaugă comentarii