Actualitate

ULTIMELE VEȘTI DESPRE CURSELE TRANS BUS ÎN AFARA ORAȘULUI! Grafice noi, prețuri diferențiate

Autobuzele Trans Bus vor ajunge în continuare în cele 48 de localități în care au circulat în ultima perioadă, însă după un alt program și cu tarife diferite. Este concluzia unei întâlniri organizate marți, 26 ianuarie, la care au luat parte autoritățile municipale buzoiene și primarii comunelor în care ajung autobuzele Trans Bus.  Primarul Constantin Toma a anunțat, la finalul discuțiilor, că mijloacele de transport în comun vor circula pe aceleași trasee, dar după un nou program. De asemenea, vor fi modificate și tarifele pe care călătorii le plătesc pentru o călătorie. Prețul biletelor și abonamentelor va fi calculat după o nouă formulă, ținându-se cont de kilometri parcurși.

“Concluzia  întâlnirii a fost că trebuie să continuăm transportul în comun în cele 48 de localități. Se va merge pe un alt program de transport care va însemna reduceri de curse, de costuri la Trans Bus, astfel încât să putem funcționa și în această perioadă de criză. Cu siguranță vor contribui financiar și primarii din aceste comune, contribuția lor va fi raportată la numărul de kilometri. Vor fi schimbate și tarifele în județul Buzău, nu în municipiu, și avem în vedere ca, începând probabil din luna martie, să avem și o altă structură a abonamentelor, în sensul că se vor da bilete și abonamente pe zone, în funcție de numărul de kilometri parcurși din centrul Buzăului, spre periferie. Vor fi 5 zone. Va fi mult mai bine, se va simplifica foarte mult sistemul, inclusiv la Trans Bus, pentru că erau în jur de 300 de feluri de titluri de călătorie.”

Deciziile au fost luate la finalul unei ședințe în cadrul căreia s-a negociat valoarea cu care se vor majora subvențiile suportate de fiecare primărie în parte.

“Am convenit la o sumă lunară rezonabilă de 10 000 lei, pentru transportul în comun, în condițiile în care simularea inițială arăta că Primăria Mărăcineni ar trebui să participe cu 69 000 lei. Pentru noi, comuna Mărăcineni, este foarte bine cum este în momentul de față. Suma este rezonabilă, o putem susține din bugetul local. Avem 15 500 de locuitori, și am zis că dacă fac 30% naveta cu autobuzul, ar fi cam 5 000 de navetiști pe zi. Traseul nr. 2 este cel mai profitabil. S-a făcut o simulare și s-au vândut 4950 de bilete într-o zi.”, a declarat la Focus Tv, primarul din Mărăcineni, Constantin Dumitru.

Totodată, este așteptat și sprijinul Consiliului Județean, care ar putea intra în ADI Transport și ar putea contribui, astfel, cu o anumită sumă care să susțină transportul în comun în comunele din județ.

“Bineînțeles, suntem în așteptarea intrării Consiliului Județean în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară astfel încât, cu banii care va veni, să poată face mai ușor acest transport în comun, mai ales în situația în care suntem acum. Deocamdată, până intră Consiliul Județean,  nu vom mai face extinderi în alte UAT-uri.”, a adăugat primarul Constantin Toma.

De partea cealaltă, președintele CJ Buzău, Petre Emanoil Neagu, a declarat în emisiunea Sens Direct de la Focus Tv, că, în principiu, Consiliul Județean este gata să intre în această asociație, însă cu anumite condiții.

“Important este să rezolvăm problema. Noi putem să intrăm în ADI, dar pe mine mă interesează să rezolvăm transportul în tot județul, nu doar în câteva comune. Și cetățenii din Scorțoasa, Chiliile sau Padina trebuie să beneficieze de aceleași condiții. Probabil că vom intra în ADI, dar vreau ca ADI să fie dezvoltat la nivel de județ. Interesul nostru este ca cetățenii să aibă confort, condiții, dar trebuie să respectăm legile în vigoare. Am disponibilitatea să intru în ADI, dar o să am o discuție cu toți primarii, să vedem condițiile în care intrăm, să vedem ce este cu acest ADI. În principiu, suntem de acord, dar trebuie să vedem de unde plecăm și unde ajungem, nu vom intra ca simpli plătitori. Trebuie să avem un plan pentru modernizare, să avem drept de vot.”

Toate ședințele și discuțiile despre prezența autobuzelor Trans Bus în comunele din județul Buzău vin în contextul în care, recent, primarul Constantin Toma a anunțat că Primăria Buzău nu mai poate asigura întreaga subvenție pentru transportul în comun, motiv pentru care vrea să reducă la jumătate numărul curselor în afara municipiului.

Detalii despre acest subiect AICI.