Municipiul are cel mai bun brand de oraș din Europa, iar titlul a fost confirmat de juriul internațional „Transform Awards Europe”, singurul eveniment care recompensează şi celebrează excelenţa în dezvoltarea şi transformarea brandurilor. Premiul este cu atât mai valoros cu cât, municipiul Buzău a concurat la categoria „cel mai bun brand de localitate sau de ţară” alături de Paris.
Din 2018, Buzău are logo și un brand de oraș, iar de aseară a devenit municipiul european cu cel mai bun brand. ”Buzăul – oraș deschis” a fost propunerea lui Adrian Mironescu, un tânăr din Iași, pasionat de acest domeniu și care deține și o companie, Wiron, cu care de altfel s-a și înscris în această competiție europeană.
Brandul propus de tânărul ieșean a prezentat o viziune pe care autoritățile municipiului au agreat-o și au selectat-o dintr-un total de 24 de oferte. Alegerea s-a dovedit a fi una câștigătoare pentru că asera, în cadrul competiției „Transform Awards Europe”, la gala care a avut loc la Londra, Buzăul a primit titlul de ”Cel mai bun brand de oraș din Europa”, invingând Parisul.
Gala de decernare a premiilor a fost transmisă live, pe Facebook, așa că atât Adrian Mironescu cât și primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, au urmărit cu sufletul la gură întregul eveniment. Anunțul câștigătorului a fost întâmpinat cu aplauze chiar și de cei care erau prezenți în sală, la Londra, în timp ce autoritățile din Buzău și-au manifestat bucuria în declarații pe Facebook.
”Am învins în finală Parisul, ceea ce este incredibil! ”Mulțumesc tânărului ieșean, Adrian Mironescu, Wiron, creatorul de branduri, pentru acest minunat “Buzău – oraș deschis”!”, a scris primarul Toma pe pagina socială.
La rândul său, Adrian Mironescu a scris pe pagina de Facebook că ar fi trebuit să fie prezent la gala de la Londra, însă restricțiile din UK l-au împiedicat.
După aflarea rezultatului, Adrian Mironescu a scris celor care îl urmăresc pe Facebook.
” GOLD! Am câștigat competiția… în fața Parisului”.
De asemenea, într-un interviu acordat jurnaliștilor de la ”Ziarul de Iași” Adrian Mironescu a vorbit despre viziunea pe care a avut-o când creat acest brand pentru municipiul Buzău.
„Am creat o platformă foarte flexibilă, adaptabilă în funcţie de context, prin care oraşul se poate reprezenta şi identifica. Logo-ul, împreună cu sloganul, este o «uşă deschisă» pentru tot ceea ce înseamnă oraşul şi îndeamnă, implicit, la implicarea cetăţenilor în comunitate pentru a transforma Buzăul într-un oraş deschis oportunităţilor”, a declarat Adrian Mironescu, designer şi consultant de brand al companiei Wiron, pentru „Ziarul de Iaşi”.
După ce știrea că Buzăul a învins Parisul în lupta pentru cel mai bun brand a făcut înconjurul țării au apărut și reacții. Premiul acordat noaptea trecută este văzut cu totul altfel de consilierul local municipal USR PLUS, Irinel Cârstea. Alesul local spune că de fapt nu Buzăul a fost premiat, ci compania reprezentată de ieșeanul care a realizat brandul ”Buzău, oraș deschis”:
”
In realitate nu a fost nominalizare, ci o înscriere ce a costat 145 lire sterline, și nu orașul Buzău a fost înscris ci domnul Adrian Mironescu cu compania WIRON.
Aceste premii au fost date unor companii de marketing tinere ce s-au înscris pe site-ul companiei Transform Awards contra unei sume de 145 lire sterline.
Toți cei înscriși și selectați au câștigat un premiu, fiind tipul acela de concurs în care dacă tot plătești trebuie să și câștigi ceva.
Trebuie să recunoaștem că ceea ce face domnul Adrian Mironescu este foarte greu și îl felicit pe această cale pentru munca depusă. Să ambalezi și să vinzi un produs de slabă calitate și totuși să ai succes, asta înseamnă să fii profesionist în vânzări.
Cu ce se ocupa aceasta companie:
1. Este compania ce a creat logo-ul municipiului
2. Realizează filmările de pe “șantierele” orașului.
3. Ne spune ce frumos este orașul nostru în timp ce ne rupem mașinile în gropi și buruienile sunt până la piept.
4. Ne arată viitorul luminos al orașului în timp ce 3 din cele 4 companii de sub ordinea Consiliului Local sunt pe pierderi, iar gradul de îndatorare ajunge la 30% în 2024
5. Ne spune că orașul Buzău se luptă cu Parisul pentru cel mai bun brad în timp ce concursul este despre companii și nu despre orașe.
Nu mai avem propagandă, avem branding și rebranding”, a scris pe facebook consilierul local Irinel Cârstea.
Intr-adevar.
La adresa https://www.transformmagazine.net/awards/europe/the-winners/
veți găsi zeci de categorii de premii și da, la categoria brand de oraș înscrise au fost doar Buzaul și Parisul.